Open call aan innovatieve food start-ups

brave new food

De eerste scoutingsronde van het Europees georiënteerde innovatieplatform Brave New Food is deze week van start gegaan.

Het platform roept start-ups en scale-ups op om innovatieve oplossingen te komen pitchen met als doel deze te verbinden aan de uitdagingen van gevestigde bedrijven uit de voedingsindustrie. De open calls zijn gecentreerd rondom 3 thema's: plantaardige alternatieven, voedselverspilling en duurzame verpakkingen.

Brave New Food is opgericht door diverse food scale up- en innovatie-ondernemers en wordt gesteund door een netwerk van branche-experts. Co-founder Jesse 't Lam vertelt in het persbericht: 'Corporates weten de weg naar innovatieve oplossingen nog niet altijd te vinden en zonder het juiste netwerk of investering blijft het voor start-ups moeilijk om te groeien of zelfs te overleven. Door middel van challenges en open calls op ons platform koppelt Brave New Food concrete oplossingen aan concrete uitdagingen van corporates én versnellen we de schaalvergroting van mens-, dier-, en planeetvriendelijke start-ups.' 

De eerste ronde duurt tot 16 februari 2021. De bij Brave New Food aangesloten bedrijven en investeerders (zoals Vivera, Kraft Heinz en The Greenery) beoordelen daarna de pitches en nodigen de meest interessante innovators uit voor een kennismakingsgesprek tijdens een evenement in april 2021. De deelnemers krijgen op die manier toegang tot nieuwe markten, netwerken, expertise en investeringsmogelijkheden tot € 1 miljoen.

Lees ook
Matchmaking event koppelt tientallen food-bedrijven en start-ups

Matchmaking event koppelt tientallen food-bedrijven en start-ups

Innovatieplatform Brave New Food noemt het eerste Matchmaking Event een succes. Tientallen start-ups gingen virtuaal aan tafel bij gevestigde food-bedrijven voor 130 matchmaking gesprekken en ruim 400 speeddates.

DSM lanceert platform voor gepersonaliseerde voeding

DSM lanceert platform voor gepersonaliseerde voeding

Koninklijke DSM steunt de lancering van Hologram Sciences met $100 miljoen (circa €850.000). Het Amerikaanse health tech-bedrijf biedt op de consument gerichte gepersonaliseerde oplossingen voor voedingvraagstukken.

Online platform van TNO moet innovatie in het MKB bevorderen

Online platform van TNO moet innovatie in het MKB bevorderen

TNO (Nederlandse organisatie voor toegepast natuurwetenschappelijk onderzoek) lanceert de "TNO-MKB innovatiemotor" om de samenwerking tussen de organisatie en het midden- en kleinbedrijf te versterken. TNO pompt zelf 5 miljoen extra in het online platform.