Open call aan innovatieve food start-ups

26 november 2020

De eerste scoutingsronde van het Europees georiënteerde innovatieplatform Brave New Food is deze week van start gegaan.

Het platform roept start-ups en scale-ups op om innovatieve oplossingen te komen pitchen met als doel deze te verbinden aan de uitdagingen van gevestigde bedrijven uit de voedingsindustrie. De open calls zijn gecentreerd rondom 3 thema's: plantaardige alternatieven, voedselverspilling en duurzame verpakkingen.

Brave New Food is opgericht door diverse food scale up- en innovatie-ondernemers en wordt gesteund door een netwerk van branche-experts. Co-founder Jesse 't Lam vertelt in het persbericht: 'Corporates weten de weg naar innovatieve oplossingen nog niet altijd te vinden en zonder het juiste netwerk of investering blijft het voor start-ups moeilijk om te groeien of zelfs te overleven. Door middel van challenges en open calls op ons platform koppelt Brave New Food concrete oplossingen aan concrete uitdagingen van corporates én versnellen we de schaalvergroting van mens-, dier-, en planeetvriendelijke start-ups.' 

De eerste ronde duurt tot 16 februari 2021. De bij Brave New Food aangesloten bedrijven en investeerders (zoals Vivera, Kraft Heinz en The Greenery) beoordelen daarna de pitches en nodigen de meest interessante innovators uit voor een kennismakingsgesprek tijdens een evenement in april 2021. De deelnemers krijgen op die manier toegang tot nieuwe markten, netwerken, expertise en investeringsmogelijkheden tot € 1 miljoen.

Altijd op de hoogte blijven?