'Oplossing voor restant A-merk'

18 mei 2010

AMSTERDAM - Euro Overstock heeft een concept om A-merkfabrikanten van hun restantvoorraden af te helpen.

Het bedrijf is specialist in het verkopen van restanten, waar een fabrikant anders mee blijft zitten. Bijvoorbeeld als producten gesaneerd worden omdat de fabrikant of de supermarkt het niet langer in het assortiment wil hebben.

Ook kan het gaan om seizoensproducten of producten waarbij de uiterste leverdatum (ULD) aan supermarkten is overschreden. Klanten van het bedrijf zijn onder meer Unilever, PepsiCo en Bonduelle.

Alternatieve kanalen
Fabrikanten willen graag nog iets voor de restantvoorraden ontvangen, maar dat mag de bestaande verkoopkanalen niet hinderen. Euro Overstock heeft contacten met alternatieve verkoopkanalen, bijvoorbeeld in het buitenland of via de Xenos of Action.

Directeuren Bart Stolmeijer (links) en Micha Elte spreken in Eisma Voedingsmiddelenindustrie over de noodzakelijke aandacht voor restpartijen en restricties in de verkoop ervan.

Verder gaan ze in op het belang van traceability bij restantvoorraden en vertellen ze over branchevervaging en nieuwe verkoopkanalen, wat zowel voor fabrikanten als Euro Overstock interessante ontwikkelingen betekenen.

Lees het complete artikel in Eisma Voedingsmiddelenindustrie nummer 4, die 18 mei uitkomt.

Inhoud EVMI

Lees ook:
Oliehoorn verhoogt efficiency (28 april 2010)

Marktplaats voor private label (6 april 2010)

A-merk ziet omzet beperkt groeien (25 februari 2010)

Nieuwe belangenclub A-merk (12 juni 2009)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over A-merken

Altijd op de hoogte blijven?