Beeld: Redwan Farooq via Mosa Meat

Voedingstechnologie-bedrijf Mosa Meat haalt wederom groeigeld op, 10 miljoen dollar dit keer. De in Maastricht gevestigde kweekvlees-start-up steekt het geld in opschaling van de productiecapaciteit.

De investering is afkomstig van onder andere vis- en veevoerbedrijf Nutreco en Jitse Groen, oprichter en CEO van Just Eat Takeaway (voorheen Thuisbezorgd.nl). De kapitaalinjectie markeert de afronding van een tweede investeringsronde van in totaal 85 miljoen dollar. Mosa Meat is van plan de huidige pilot productiefaciliteit in Maastricht uit te breiden. De start-up wil een productielijn op industriële schaal ontwikkelen, het team uitbreiden en het kweekvlees uiteindelijk bij de consument brengen. 

Maarten Bosch, CEO of Mosa Meat, zegt in het persbericht blij te zijn met de strategische vaardigheden en expertise van Mosa Meats partners. "Het sluiten van de Serie B-investeringsronde brengt ons een stap dichter bij onze missie om op een schonere, vriendelijker manier echt rundvlees te maken."

Dit artikel verscheen eerder op: Vleesmagazine

Altijd op de hoogte blijven?