Oprichter Kaldi wint European Coffee Award 2017

Kaldi Hans Tietema

Hans Tietema, oprichter van Kaldi koffie & thee, kreeg tijdens het European Coffee Awards & Galadiner de prijs voor Outstanding contribution to the European Coffee Industry. In het kader van het European Coffee Symposium, dat plaatsvond van 20-22 november 2017  te Warschau, overhandigde Jeffrey Young, directeur van Allegra, deze prijs.

European Coffee Awards

De European Coffee Awards zijn de meest vooraanstaande prijzen in de Europese koffie- en food-to-go markt. In het jubileumjaar van het koffiesymposium wordt er, middels deze prijzen, extra nadruk gelegd op de erkenning en promotie van de bedrijfs- en individuele uitmuntendheid in de hele sector. Meer dan 10.000 executives hebben hun stem uitgebracht en de winnaars zijn gekozen door mensen werkzaam in de koffie- en food-industrie. Dat maakt deze Awards binnen het vakgebied zo toonaangevend.

Hans Tietema is enorm blij en vereerd dat hij als enige Nederlander deze Europese Award in handen kreeg: “Wat een geweldige avond! Ik ben onwijs trots dat ik als oprichter van Kaldi, tijdens het tiende Europese koffiesymposium, de prijs voor het leveren van een uitzonderlijke bijdrage aan de Europese koffie industrie mocht ontvangen."

Kaldi

Het plan van Kaldi begon allemaal met een potje zaalvoetbal en via-via ging de deur naar de koffiewereld open. Een uniek horeca-retail concept was geboren. Nu, 17 jaar verder, is de franchiseformule 30 vestigingen en 11 mobiele espressobars rijker, verspreid over geheel Nederland. Hiermee staat Kaldi in de top 5 van de grootste aanbieders op het gebied van kwaliteitskoffie en -thee in Nederland.

Lees ook
33,5 miljoen kopjes koffie en 16,2 miljoen koppen thee

33,5 miljoen kopjes koffie en 16,2 miljoen koppen thee

Dat drinken Nederlandse consumenten gezamenlijk elke dag volgens derde editie van het Nationaal Koffie & Thee Onderzoek van Koffie & Thee Nederland. “Koffie en thee zijn crisisbestendige dranken. Ze maken deel uit van onze dagelijkse rituelen en geven van oudsher ritme aan de dag”, aldus Koffie & Thee Nederland.

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

MVO Nederland, Fairtrade Nederland en Solidaridad lanceren Goede Koffie, een campagne die bedrijven bewust maakt van het belang van duurzame koffie met een eerlijke prijs op de werkvloer. Alleen als koffieboeren een goede prijs krijgen kunnen ze investeren in de toekomst en onduurzame praktijken zoals kinderarbeid voorkomen. De campagne richt zich specifiek...

Northern Wonder lanceert duurzame koffie zonder koffiebonen

Northern Wonder lanceert duurzame koffie zonder koffiebonen

Hoe maak je koffie zonder koffiebonen? De start-up Northern Wonder uit Ede, een team van duurzame koffieliefhebbers, boog zich de afgelopen jaren over dit vraagstuk. Koffie staat namelijk op nummer 6 van grootste veroorzakers van ontbossing (WWF). Dat moet anders kunnen, vindt de start-up.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren