Oud-oprichter Willem&Drees lanceert met de Taskforce Korte Keten Support Your Locals

De nieuwe website www.supportyourlocalsnl.nl verbindt de korte keteneconomie met de platformeconomie. De site biedt lokale voedselproducenten een manier om hun producten aan te bieden aan het grote publiek. De consument kan op zijn beurt in een oogopslag zien wat de lokale initiatieven te bieden hebben.

Op dit moment hebben al meer dan 50 verschillende initiatieven zich aangemeld op de site. Van boerderijwinkels tot bakkers en van ambachtelijke brouwers tot kaasmakers, maar ook samenwerkingen van verschillende ondernemers.

“De crisis maakt onze wereld een stuk kleiner. Het belang van overzichtelijke voedselketens waar we zelf invloed op hebben is zowel voor producent als consument belangrijker dan ooit. Laten we daarom deze crisis gebruiken om meer robuuste korte ketens op te zetten. Dat levert lekkerder en beter eten voor iedereen. Met deze campagne maken we lokaal voedsel heel zichtbaar en vindbaar voor de consument”, aldus Drees Peter van den Bosch, voorzitter van stichting Taskforce Korte Keten, initiatiefnemer achter dit platform.

Van den Bosch richtte het bekende, maar inmiddels in fusies opgegane korte keteninitiatief Willem&Drees op dat aanvankelijk via supermarkten probeerde boer en consument direct te verbinden.

Foodlog

Thema's
Lees ook
Food Innovation Hub brengt Groningse voeding samen

Food Innovation Hub brengt Groningse voeding samen

In Groningen is de Food Innovation Hub opgericht, een initiatief van de Gebiedscoöperatie Westerkwartier. Doel van het netwerk is initiatieven op het gebied van lokaal geproduceerd voedsel bij elkaar brengen en onderling ervaringen delen, meldt de provincie Groningen.

Doe jij mee aan de hackathon? Challenge 2: Efficiënt van boer tot bord

Doe jij mee aan de hackathon? Challenge 2: Efficiënt van boer tot bord

Tijdens Food Technology op 1 en 2 december vindt de 3e editie van de hackathon Redesign Your Food Business plaats. EVMI presenteert daarvoor 3 challenges (klik hier voor challenge 1). Wil jij met je team de casus van vandaag, of een zelf bedachte challenge, oppakken tijdens Food Technology? Laat het ons weten!

Week Zonder Vlees duurt voor 1,5 miljoen Nederlanders het hele jaar, toch eten we thuis meer vlees

Week Zonder Vlees duurt voor 1,5 miljoen Nederlanders het hele jaar, toch eten we thuis meer vlees

Dit jaar vond de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees (WZV) plaats. Er deden 1,7 miljoen Nederlanders aan mee. 1,5 miljoen deelnemers willen ook de rest van het jaar geen of minder vlees eten.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren