Overname OP&P Product Research door Essensor

6 februari 2018

Sensorisch marktonderzoeksbureau Essensor uit Ede nam begin 2018 OP&P Product Research uit Utrecht over. Met de overname hebben de bedrijven het marktleiderschap in Nederland binnen het sensorisch marktonderzoeksdomein. Beide bedrijven ondersteunen retailers en de (voedingsmiddelen) industrie met het optimaliseren en het verbeteren van de salesprestaties van hun producten.

Essensor en OP&P Product Research hebben meer dan 50 jaar ervaring. In de gespecialiseerde onderzoekscentra in Utrecht en Ede worden dagelijks de producten getest door groepen unieke consumenten uit de database. In deze database staan ruim 10.000 respondenten.

Wim Vaessen, oprichter en eigenaar van Essensor: “Samen met OP&P Product Research heeft Essensor zich altijd sterk gemaakt om het sensorische marktonderzoek op de kaart te zetten in Nederland. Na het overlijden van Pieter Punter (oprichter OP&P Product Research) ben ik met Aimée Oliemans (oprichter OP&P Product Research en levenspartner van Pieter Punter) in gesprek gegaan”.

Aimée Oliemans: “Beide bedrijven hebben een vergelijkbaar DNA en passen goed bij elkaar. Ik was daarom ook blij met de interesse van Essensor in OP&P Product Research en heb er het volste vertrouwen in dat het gedachtengoed van Pieter in goede handen is bij Wim en zijn team”.

De komende maanden werken de bedrijven hard aan de integratie. Beide locaties en merken blijven behouden voor de Nederlandse markt. De directie wordt vanaf heden gevormd door de nieuwe eigenaren Wim Vaessen (research) en Jan Willem Steunenberg (commercie). Aimée Oliemans blijft de komende anderhalf jaar betrokken als adviseur.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?