Paprikacocktail en anti-stressmaaltijd winnen

Een cocktail op basis van paprikasap, voorgegaarde groentecomponenten, een maaltijd in blik voor studenten met stress, een nieuwe formule voor Aziatisch eten en een vriesverse smoothie zijn de winnaars geworden van de FoodManShip Awards.

De prijzen zijn uitgereikt tijdens de zevende editie van de Food Experience Day van HAS Hogeschool. Dit food-evenement in Den Bosch richt zich op trends in de food-wereld, zoals voedselverspilling, het gebruik van nieuwe ingrediënten en procesoptimalisatie versus ambacht.

90 vierdejaarsstudenten van de opleidingen Food Design & Innovation en Voedingsmiddelentechnologie van HAS Hogeschool presenteerden deze dag hun eindwerk. Het gaat om originele en innovatieve concepten met een technologische inslag.

Beste Food Technologist

‘Cloud 9’ van Mariëlle van Maren, Martijn Jacobs, Thomas Bosson en Stacey de Graaf: een bruisende cocktail op basis van paprikasap.

Beste Food Designer

‘Souschef’ van Nanda de Beer (foto): kant- en klare groentecomponenten waarbij verse groenten op lage temperatuur zijn voorgegaard.

Beste Food Packager

‘MIKS’ van Pleun van den Oever: een originele vriesverse smoothie.

Beste Food Marketeer

‘Nummertje’ van Thomas van Kempen: een nieuwe formule voor Aziatisch eten.

Publieksprijs

‘Dutchpot’ van Stefan Rustenburg: een kant-en-klare Nederlandse maaltijd in blik voor studenten met examenstress.

4 awards werden toegekend door een vakjury, bestaande uit HAS-lectoren Roger Engelberts, Herman Peppelenbos, Annet Roodenburg, Harry van Delft en het lid College van Bestuur Frederike Praasterink.

De 750 bezoekers (docenten, studenten en professionals uit de food-branche) konden stemmen voor de publieksprijs.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Meer over
Lees ook
Personalised Nutrition For All-challenge zoekt innovatieve hulpmiddelen

Personalised Nutrition For All-challenge zoekt innovatieve hulpmiddelen

Om de innovatie van gepersonaliseerde voeding te versnellen, lanceren EIT Food, Foodvalley NL en Food Innovation Hub Europe de challenge Personalised Nutrition For All. Startups en multistakeholdergroepen worden uitgenodigd om hun ideeën voor gepersonaliseerde voeding in de dienen. De winnaars ontvangen een budget van €30.000 euro om hun idee verder...

IamFluidics en Universiteit Twente realiseren proeffabriek voor microcapsules met plantaardige olieën

IamFluidics en Universiteit Twente realiseren proeffabriek voor microcapsules met plantaardige olieën

IamFluidics en Universiteit Twente, de ontwikkelaars van in-air microfluidics, werken samen met LT Technology om de eerste milieuvriendelijke in-air microfluidics-proeffabriek ter wereld te realiseren. In de fabriek maken ze biologisch afbreekbare en dier-vrije capsules met daarin verschillende plantaardige oliën.

Keep Food Simple geeft nieuwe kijk op voedselketens

Keep Food Simple geeft nieuwe kijk op voedselketens

Een bijdrage leveren aan de verbetering van ons voedselsysteem met duurzamere en gezondere producten, dat is de missie van organisatie Keep Food Simple. Tijdens Food Technology presenteerde Onno Franse, Fons Voragen en Peter Folstar de visie en aanpak van Keep Food Simple.