Pascalisatiebedrijf op Food Tech Park

20 februari 2013

HELMOND - Chez Pascal heeft haar intrek genomen in een nieuw pand op het Food Tech Park in Helmond. Daarmee gaat de commercialisering van pascalisatie een nieuwe fase in.

Het jonge bedrijf is gespecialiseerd in het pascaliseren van voedselproducten.

Met pascaliseren worden producten onder hoge druk gebracht, waardoor ze langer houdbaar gemaakt worden met een optimaal behoud van verse eigenschappen, als geur, kleur en smaak. Top bv van Wouter de Heij stond mede aan de basis van de perfectionering van deze milde conserveringstechnologie.

Innovatie start-up

Sinds Chez Pascal in 2009 als innovatie start-up ontstond, is het bedrijf succesvol. Inmiddels is er een reeks dips (onder merknaam Mr. Dip) op de markt gebracht, evenals een Spaanse gazpacho, en een vleesvervanger (onder merknaam Vleeschsmakers). Daarnaast heeft het bedrijf Volsmaakt, Juice Bombs en Gimme Pops (ijsjes).

Chez Pascal levert onder meer retailers in Nederland (zoals Marqt) en Spanje. Het bedrijf werkt tevens aan nieuwe producten en nieuwe conserveringstechnologieën.

Pilot-installatie

“We hebben een geavanceerde pilot-installatie staan”, vertelt directeur Franka Bossers van Chez Pascal, “waarmee producenten kunnen nagaan welk effect pascalisatie op hun producten heeft. Daarnaast helpen we producenten die al overtuigd zijn van de voordelen met de pascalisatie van hun producten via loonwerk.”

Verduurzaming

Het Food Tech Park is een vestigingsplaats voor jonge bedrijven die werken aan verduurzaming van de voedselketen. Door bij elkaar te zitten, kunnen de bedrijven gebruikmaken van elkaars expertises en zo elkaar versterken.

Met de vestiging op het Food Tech Park, eerder deze maand, verwacht Chez Pascal zich nog sneller te kunnen ontwikkelen.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?