UTRECHT - Pepsi introduceert Pepsi Next, met 30 procent minder suiker en stevia-extract. Het merk spreekt van de "grootste innovatie op de Nederlandse colamarkt in ruim 20 jaar".
Pepsi Next stroomt de komende weken in bij alle supermarkten. Nederland is, na Australië en Frankrijk, één van de eerste landen waar het product verkrijgbaar is. Pepsi stelt met de nieuwe colavariant als eerste A-merk cola in te spelen op de trend om bewuster met voeding om te gaan, met behoud van smaak. "Met Pepsi Next creëert Pepsi een nieuwe colasoort in de frisdrankmarkt, tussen de traditionele met suiker gezoete cola’s en de cola’s die geen suiker bevatten."
Pepsi Next is een aanvulling op het bestaande assortiment. De frisdrank is, net als de bestaande varianten, verkrijgbaar in 1,5 liter flessen, 0,5 liter flessen en 0,33 liter blikjes in een 4-pack.
De lancering wordt vanaf april ondersteund met een tv-commercial, POS-materiaal, tastings op de winkelvloer, sampling en promoties.
Eerder werd Pepsi Next ook in de VS gelanceerd, maar dat was een frisdrank met minder suiker en zoetstoffen. Vorig jaar werd aspartaam uit de Amerikaanse variant van gehaald.
Lees ook:
- Coca-Cola test tóch stevia in cola (28 juni 2013)
- PepsiCo lanceert Mountain Dew (4 maart 2013)
- Pepsico lanceert in Japan Pepsi Special (13 november 2012)
- PepsiCo lanceert Pepsi Kick (22 juni 2012)
- Pepsi lanceert in VS Next (15 maart 2012)