Pepsi maakt virtueel reclame op bushokje

LONDEN - Pepsi UK heeft in Londen een opvallende, bewegende reclame op een bushokje.

Mensen die wachten op de bus krijgen de schrik van hun leven, als bijvoorbeeld ineens een tijger recht op hen af komt lopen. De beelden worden ingeprojecteerd in een scherm dat gewoon doorzichtig glas lijkt te zijn.

In werkelijkheid wordt het beeld aan de zijkant van de abri opgenomen en tegelijkertijd afgespeeld met diverse, wisselende 3D-projecties.

Op YouTube is de uitleg gegeven en kunnen ook de reacties van de forensen worden bekeken.

De reclame is bedoeld om de slogan ‘Pepsi Max brings you the unbelievable’ tot leven te brengen.

Bekijk het filmpje

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Meer over
Lees ook
Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd

Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd

BvA netwerk van merkleiders lanceert de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist. Met deze gids wil bvA marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.

Foodwatch: Onvoldoende bescherming tegen negatieve invloed van reclames voor voedingsmiddelen

Foodwatch: Onvoldoende bescherming tegen negatieve invloed van reclames voor voedingsmiddelen

Consumenten in Nederland worden onvoldoende beschermd tegen de negatieve invloed van reclames voor voedingsmiddelen, zegt voedselwaakhond Foodwatch. De organisatie presenteert hierover een nieuw rapport dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Panteia. In het rapport ‘Regulering van reclame voor voedingsmiddelen’ trekt Foodwatch de conclusie dat door...

Sancties tegen snoepreclames

Sancties tegen snoepreclames

De Europese Commissie moet met wetgeving komen om kinderen te beschermen tegen reclame voor ongezonde voeding. Daarvoor pleiten 10 Europese consumentenorganisaties, waaronder de Consumentenbond.