PepsiCo komt met nieuw meergranen tussendoortje

31 mei 2017

PepsiCo, een van de grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijven ter wereld, lanceert met Sunbreaks® een nieuw meergranen tussendoortje. Volgens het bedrijf is het een bewuster snackalternatief.

Sunbreaks

Sunbreaks is gemaakt van onder andere mais, tarwe en haverbloem, en gebakken in zonnebloemolie. De snack bevat 58 procent volkoren granen en 33 procent procent minder vet dan normale aardappelchips. Sunbreaks zijn verkrijgbaar in drie verschillende smaken: Sea Salt, Sweet Chilli en Sour Cream & Black Pepper.

Consumentenonderzoek

Uit een consumentenonderzoek van PepsiCo bleek dat een derde van de Nederlandse vrouwen meer dan een keer per dag snackt. Het onderzoek werd uitgevoerd door hettestpanel.nl onder 1.395 vrouwen. Volgens het onderzoek:

  • gebruikt 63 procent wel eens een smoes om te kunnen snacken
  • eet 72 procent een snack als beloning voor zichzelf, bijvoorbeeld bij hard werken
  • vindt 65 procent dat een feest niet compleet is zonder een snack of tussendoortje

'Performance with Purpose'

De lancering van Sunbreaks past goed bij de visie van PepsiCo 'Performance with Purpose', de basis voor de duurzaamheidsagenda voor 2025. Dit is een aanzienlijke vergroting van de inspanningen van PepsiCo om de producten die ze verkopen te verbeteren, de planeet te beschermen en mensen over de hele wereld meer kansen te bieden, om zo bij te dragen aan de oplossing van gemeenschappelijke problemen.

Lees ook:

   

Altijd op de hoogte blijven?