Plantaardig collectief koopt NoMeat

nomeat

Voedingsmerken-collectief LIVEKINDLY Collective breidt zijn portfolio uit met vleesvervanger-merk No Meat.

No Meat is onderdeel van Iceland Foods en maakt plantaardige producten zoals de No Bull burger, No Porkies worstjes en No Moo chocoladepudding. Met de acquisitie van het Britse merk werkt LIVEKINDLY verder aan de ambitie om de hele wereld plantaardig, gezond en milieuvriendelijk te laten consumeren. "Met No Meat hebben we nu ook een voedingsmerk dat zich richt op bevroren plantaardige voeding en maaltijden. Het merk is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een enorm succes met haar bekroonde, kwalitatieve én lekkere producten", aldus Domenico Speciale, General Manager van LIVEKINDLY Collective in het persbericht.

Vanaf april 2021 kan Iceland Foods dankzij de acquisitie ook de andere merken die zijn aangesloten bij LIVEKINDLY Collective aanbieden in de winkels waar NoMeat al verkrijgbaar is, zoals de winkels van Iceland en The Food Warehouse in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Over LIVEKINDLY Collective

LIVEKINDLY Collective werd in maart 2020 opgericht en heeft diverse heritage- en startup-voedingsmerken onder zijn hoede, zoals The Fry Family Food Co., Oumph! en LikeMeat. Het bedrijf helpt de merken bij de distributie van de producten en wil de beschikbaarheid ervan vergroten. De organisatie krijgt daarbij steun van diverse entrepeneurs, investeerders en wereldleiders en werkt samen met zaadtelers, producenten en distributeurs. Naar eigen zeggen is LIVEKINDLY Collective de enige partij in de plantaardige voedingssector die de hele waardeketen van productie bezit.

 

Thema's
Lees ook
Novish ziet kansen op de markt voor plantaardige vis

Novish ziet kansen op de markt voor plantaardige vis

Is er een markt voor plantaardige vis? Maiko van der Meer lanceerde twee jaar geleden met twee collega’s Novish, het eerste volledig plantaardige visbedrijf van Europa. Tijdens Food Technology vertelt hij over de ontwikkeling van visvervangers en de lessen die hij daar in de afgelopen twee jaar van leerde.

Plan om Europese plantaardige voeding te promoten krijgt geen steun van Europese Commissie

Plan om Europese plantaardige voeding te promoten krijgt geen steun van Europese Commissie

De aanvraag van de Green Protein Alliance (GPA) voor subsidie om consumptie van lokaal geteelde plantaardige eiwitten te promoten, is niet gehonoreerd door de Europese Commissie. De Europese Commissie kende wel 38,1 miljoen euro steun toe aan de promotie van dierlijke producten. “In het licht van de actualiteiten is het niet honoreren extra wrang”,...

Keep Food Simple geeft nieuwe kijk op voedselketens

Keep Food Simple geeft nieuwe kijk op voedselketens

Een bijdrage leveren aan de verbetering van ons voedselsysteem met duurzamere en gezondere producten, dat is de missie van organisatie Keep Food Simple. Tijdens Food Technology presenteerde Onno Franse, Fons Voragen en Peter Folstar de visie en aanpak van Keep Food Simple.