Plantaardig collectief koopt NoMeat

nomeat

Voedingsmerken-collectief LIVEKINDLY Collective breidt zijn portfolio uit met vleesvervanger-merk No Meat.

No Meat is onderdeel van Iceland Foods en maakt plantaardige producten zoals de No Bull burger, No Porkies worstjes en No Moo chocoladepudding. Met de acquisitie van het Britse merk werkt LIVEKINDLY verder aan de ambitie om de hele wereld plantaardig, gezond en milieuvriendelijk te laten consumeren. "Met No Meat hebben we nu ook een voedingsmerk dat zich richt op bevroren plantaardige voeding en maaltijden. Het merk is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een enorm succes met haar bekroonde, kwalitatieve én lekkere producten", aldus Domenico Speciale, General Manager van LIVEKINDLY Collective in het persbericht.

Vanaf april 2021 kan Iceland Foods dankzij de acquisitie ook de andere merken die zijn aangesloten bij LIVEKINDLY Collective aanbieden in de winkels waar NoMeat al verkrijgbaar is, zoals de winkels van Iceland en The Food Warehouse in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Over LIVEKINDLY Collective

LIVEKINDLY Collective werd in maart 2020 opgericht en heeft diverse heritage- en startup-voedingsmerken onder zijn hoede, zoals The Fry Family Food Co., Oumph! en LikeMeat. Het bedrijf helpt de merken bij de distributie van de producten en wil de beschikbaarheid ervan vergroten. De organisatie krijgt daarbij steun van diverse entrepeneurs, investeerders en wereldleiders en werkt samen met zaadtelers, producenten en distributeurs. Naar eigen zeggen is LIVEKINDLY Collective de enige partij in de plantaardige voedingssector die de hele waardeketen van productie bezit.

 

Thema's
Lees ook
Transitiecoalitie Voedsel: ‘Goed dat kabinet spreekt over integraal voedselbeleid’

Transitiecoalitie Voedsel: ‘Goed dat kabinet spreekt over integraal voedselbeleid’

De Transitiecoalitie Voedsel, een coalitie van Nederlandse koplopers in de wereld van landbouw, voedsel, natuur en gezondheid, reageert positief op minister Staghouwer die zich uitspreekt over een duidelijke visie met betrekking tot de omslag naar een meer plantaardig eetpatroon: 50/50 in 2030.

Internationale vleessector komt samen bij IFFA 2022

Internationale vleessector komt samen bij IFFA 2022

Messe Frankfurt staat van 14 tot en met 19 mei is het teken van IFFA 2022. Op deze toonaangevende internationale vakbeurs voor de vleesindustrie komen iedere drie jaar slagers, toeleveranciers en mensen uit de voedingsindustrie bijeen.

Europa investeerde 2,2 miljard in eiwittransitie in 2021

Europa investeerde 2,2 miljard in eiwittransitie in 2021

Europese bedrijven die zich bezig houden met voedingsproducten gebaseerd op niet-dierlijke eiwitten wisten in 2021 gezamenlijk meer dan 2 miljard euro aan kapitaal van investeerders aan te trekken, stelt het Good Food Institute Europa (GFI), een organisatie die de verduurzaming van het voedselsysteem wil bevorderen. In 2020 werd er 460 miljoen euro...