Plantaardig collectief koopt NoMeat

nomeat

Voedingsmerken-collectief LIVEKINDLY Collective breidt zijn portfolio uit met vleesvervanger-merk No Meat.

No Meat is onderdeel van Iceland Foods en maakt plantaardige producten zoals de No Bull burger, No Porkies worstjes en No Moo chocoladepudding. Met de acquisitie van het Britse merk werkt LIVEKINDLY verder aan de ambitie om de hele wereld plantaardig, gezond en milieuvriendelijk te laten consumeren. "Met No Meat hebben we nu ook een voedingsmerk dat zich richt op bevroren plantaardige voeding en maaltijden. Het merk is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een enorm succes met haar bekroonde, kwalitatieve én lekkere producten", aldus Domenico Speciale, General Manager van LIVEKINDLY Collective in het persbericht.

Vanaf april 2021 kan Iceland Foods dankzij de acquisitie ook de andere merken die zijn aangesloten bij LIVEKINDLY Collective aanbieden in de winkels waar NoMeat al verkrijgbaar is, zoals de winkels van Iceland en The Food Warehouse in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.

Over LIVEKINDLY Collective

LIVEKINDLY Collective werd in maart 2020 opgericht en heeft diverse heritage- en startup-voedingsmerken onder zijn hoede, zoals The Fry Family Food Co., Oumph! en LikeMeat. Het bedrijf helpt de merken bij de distributie van de producten en wil de beschikbaarheid ervan vergroten. De organisatie krijgt daarbij steun van diverse entrepeneurs, investeerders en wereldleiders en werkt samen met zaadtelers, producenten en distributeurs. Naar eigen zeggen is LIVEKINDLY Collective de enige partij in de plantaardige voedingssector die de hele waardeketen van productie bezit.

 

Thema's
Lees ook
Vivera lanceert plantaardige zalmfilet

Vivera lanceert plantaardige zalmfilet

Vivera lanceerde tijdens de Nationale Week zonder Vlees & Zuivel (7 tot en met 13 maart) plantaardige zalmfilet. Tarwe-eiwitten vormen de basis van dit nieuwe product, dat volgens de makers het ‘zalmgevoel’ nabootst.

Albert Heijn voegt 150 nieuwe producten aan plantaardig assortiment toe

Albert Heijn voegt 150 nieuwe producten aan plantaardig assortiment toe

Albert Heijn breidt het plantaardige assortiment uit met 150 nieuwe producten. Daarmee wil de supermarktketen de standaard zetten op plantaardige voeding.

Boermarke produceert lekkere plantaardige kaas op grote schaal

Boermarke produceert lekkere plantaardige kaas op grote schaal

Door de stijgende vraag naar plantaardige alternatieven voor kaas en de eigen ambities heeft Boermarke in 2021 een compleet nieuwe productielijn voor plantaardige kazen in gebruik genomen. Inzet is om dagelijks meer dan 10 ton te produceren. Plantaardige kaas die niet te onderscheiden is van reguliere kaas qua smaak, textuur, kleur en geur. De lat ligt...