Platform voor plaatsen en vinden ingrediënten

17 februari 2016

Speciaal voor voedingsmiddelenbedrijven en hun ingrediëntenleveranciers is het vernieuwde, interactieve platform Food-Ingredients.com gelanceerd. Op dit platform kunnen marktpartijen elkaar gemakkelijk vinden en benaderen. Elke leverancier kan gratis zijn bedrijfsinformatie en producten plaatsen en beheren. Afnemers kunnen gratis zoeken.

“Het vinden van ingrediëntenleveranciers is niet altijd makkelijk”, stellen Erik van Velsen en Ernst Visscher, beiden partner bij Food-Ingredients.com. “Veelal kom je uit bij grote leveranciers, terwijl er vaak ook kleinere partijen zijn die een gelijkwaardig product kunnen leveren tegen gunstigere condities en in kleinere of flexibelere hoeveelheden.”

'Aanvullend'

Met Food-Ingredients.com kunnen afnemers de juiste leveranciers vinden die zo veel mogelijk aan hun product- en leveranciersspecificaties en -eisen voldoen. Het platform kan volgens de initiatiefnemers aanvullend zijn aan contacten die worden opgedaan bij lokale of internationale ingrediëntenbeurzen.

In de tabbladen kan al direct worden gezocht op bijvoorbeeld aminozuren, antioxidanten, kleurstoffen, eiwitten, enzymen en biologische ingrediënten.

Geavanceerd zoeken

Het platform heeft ook een zoekfunctionaliteit met diverse criteria op zowel product- als leveranciersniveau. Er kan geavanceerd gezocht worden op basis van filters als galenische vorm, locatie van de leverancier, minimale ordervolumes, productkwaliteit en certificeringen.

Vervolgens kunnen afnemers de persoonlijke pagina van de leverancier bekijken, productspecificaties inzien en van daaruit naar hun website gaan of via de interne mail (FiMail) het gevonden bedrijf rechtstreeks te benaderen.

Account

Zowel foodfabrikanten als ingrediëntenleveranciers kunnen kosteloos een account creëren. Iedere leverancier kan (ongeacht de grootte van het bedrijf) gratis een gelimiteerd aantal producten aanbieden. Meer producten op het platform plaatsen kan via een betaalde upgrade van de account.

Leveranciers kunnen tevens ‘sponsored links’ kopen, die duidelijk herkenbaar bovenaan de zoekresultaten per productcategorie of ingrediënt staan. Deze banners worden beperkt om de website gebruikersvriendelijk te houden.

Database

Food-Ingredients.com uit Amsterdam bestaat vijftien jaar. De website is in 2014 compleet vernieuwd. De database bevat inmiddels ruim 3200 leveranciers en bijna 22.000 ingrediënten. Het gemiddeld aantal bezoekers ligt jaarlijks op 70.000.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?