Plevier en Van Dam partners in Group7

EVMI_Samenwerking GROUP7_2

Carolien Plevier en Martin van Dam gaan vanaf 1 april 2018 samen verder als partners in Group7. Group 7 focust zich op marketing & e-commerce consultancy in de B2B foodmarkt, of te wel Food-commerce. Van Dam, voormalig directeur Marketing & E-commerce bij Deli XL (nu Bidfood) richtte het bedrijf 6 jaar geleden op.

Plevier heeft brede ervaring en kennis van de foodsector, zowel foodservice als bakkerij. Plevier en Van Dam werkten al twee jaar samen. Plevier: “Mijn activatie marketing en sales ervaring en Martin’s E-commerce consultancy sluiten naadloos op elkaar. Nu is het tijd om de volgende stap te maken."

Pleviers Nederlandse bedrijf Touch Activation Marketing is niet langer meer actief. Alle Nederlandse activiteiten komen onder Group7 te vallen, waaronder het Nederlands Kokspanel wat Plevier 1 maart 2018 overnam van FoodInc. In België blijft Pleviers label Foodservice Community wel onafhankelijk van Group7.

Group7

Group7 helpt klanten op vier gebieden, namelijk (digitale) strategie, content, organisatie en webpresence. Plevier: "Dit doen we heel praktisch in drie eenvoudige stappen: het begint altijd met een inzicht. Echt begrijpen welke problemen van klanten we gaan oplossen. Dan kiezen we richting, een sterk concept of strategie en dan gaan we over tot actie.”

Group7 biedt het totale spectrum van e-commerce en activatie marketing aan, van advies tot implementatie. Door dit te combineren met de specialisatie in food B2B heeft Group7 een unieke propositie voor fabrikanten, leveranciers en groothandels in dit segment.

Het Nederlands Kokspanel

Het Nederlands Kokspanel bestaat al meer dan 20 jaar. Het is uitgegroeid tot een professioneel panel voor de horeca, catering en bakkerij markt. Het Nederlands Kokspanel bevat zo’n 17.500 bedrijven en is een professioneel panel voor producttesten, panelgesprekken, diepte interviews, online- en telefonisch onderzoek.  Voormalig eigenaar Frank van Grieken (FoodInc.) blijft zeker tot in 2018 nog verbonden aan het Kokspanel om het te ondersteunen en waar nodig te adviseren en mee te werken aan projecten.

 
Lees ook
Grote toename bezorgformules voor maaltijden en boodschappen in Food500

Grote toename bezorgformules voor maaltijden en boodschappen in Food500

In de Food500 van Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) is een explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden te zien. Het FSIN verwacht dat de markt voor maaltijdbezorging nog blijft toenemen en tussen nu en 2030 verdubbelt.

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Het afgelopen jaar is het aantal winkels voor het eerst sinds 2010 toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Er zijn vooral winkels die voedingsmiddelen verkopen bijgekomen, zoals supermarkten, (banket)bakers, slijterijen en viswinkels.

NBC: Broodconsumptie 2021 opnieuw gedaald

NBC: Broodconsumptie 2021 opnieuw gedaald

Het totale broodvolume in Nederland is in 2021 met -4,2% gedaald naar een totaal van 783.388.000 kg. In 2020 was dit nog 817.617.000 kg. Zo laten de nieuwste GfK-cijfers van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) zien.