PLUS breidt broodassortiment uit met dagvers biologisch brood

Biologisch brood PLUS

Vanaf deze week breidt PLUS het broodassortiment uit met twee soorten dagvers biologisch brood. Het gaat om biologisch boerenwit-meergranen en biologisch boerenbruin-meergranen. Door haar biologische assortiment uit te breiden wil PLUS investeren in mens, dier en milieu.

De broden worden gemaakt van biologische grondstoffen en de receptuur bevat veel granen en zaden. Aan het boerenbruin-meergranen is bovendien volkorenmeel toegevoegd. Naast de nieuwe dagverse biologische broden heeft PLUS ook al verschillende kleine biologische broodjes in het broodassortiment. Alle biologische producten zijn te herkennen aan het groene schaplabel met daarop ‘biologisch’ en het ‘groene blaadje’ op de verpakking.

Ook zijn er vanaf deze week twee nieuwe fitbroden verkrijgbaar bij PLUS: Natuurlijk Fit eiwit brood, een eiwitverhoogd brood en Natuurlijk Fit vezelrijk brood, een vezelverhoogd brood.

Lees ook
Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling komt Nespresso met biologisch afbreekbare koffiecups. In de lente start een pilot met deze cups in Frankrijk en Zwitserland. Papier vormt de basis van de nieuwe cups. Binnen een jaar wil Nespresso het product ook op andere Europese markten brengen.

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group start met het merk The Veggie Lovers voor hun biologische vleesvervangende producten. Tijdens Biofach van 26 tot 29 juli worden de vernieuwde producten van Future Food Group onder het merk geïntroduceerd.

Interventies in supermarkt effectief voor hogere verkoop biologische groente

Interventies in supermarkt effectief voor hogere verkoop biologische groente

Door biologische groente en fruit bij elkaar te leggen kan de verkoop met 60% stijgen, blijkt uit een 10-weekse pilot in twee supermarkten in Brabant, uitgevoerd door BioNederland en het GroentenFruit Huis. De pilot dient als testcase voor de Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren