PLUS introduceert nieuw vers vleesmerk Boerentrots

PLUS lanceert ‘Boerentrots van PLUS’ op de vleesafdeling. Met de introductie van het nieuwe versmerk wil supermarktketen laten zien "veel waarde te hechten aan de samenwerking met haar boeren en de keten verder te willen versterken en verduurzamen."
Het assortiment van het versmerk 'Boerentrots van Plus bestaat uit "vlees dat met veel zorg, kennis en aandacht is geselecteerd", laat Plus weten in het persbericht. "Alle bestaande producten en concepten van PLUS met 'een goed verhaal' krijgen het nieuwe versmerk. Bijvoorbeeld het varkensvlees uit de eigen keten, Blonde d’Aquitaine rundvlees, kip, kalfsvlees en lamsvlees. Het assortiment van bijna 300 producten krijgt een nieuwe en herkenbare verpakkking ingedeeld op kleur. Elk product vlees heeft een eigen kleur. Zo staat bijvoorbeeld de kleur blauw voor rundvlees en de kleur roze voor varkensvlees.
Nederlandse boeren
Commercieel directeur Eric Leebeek: “Het zijn prachtige producten van Nederlandse boeren. We zijn trots op de boeren waar we mee werken en de stappen die we samen zetten op het gebied van kwaliteit en duurzaamheid. We vinden het belangrijk om dit verhaal ook beter aan onze klanten uit te dragen. Dit draagt bij aan wederzijds vertrouwen en meer waardering voor de producten. Een goede basis om verder te bouwen aan een duurzame toekomst."
PLUS kwam begin 2021 met een financiële tegemoetkoming voor varkens- en rundvleesboeren, die wordt ingezet in het geval van lage marktprijzen. "Bovendien biedt PLUS afnamezekerheid. Dit zorgt voor continuïteit en zekerheid en geeft boeren de mogelijkheid om te blijven investeren in een duurzame bedrijfsvoering", meldt de supermarktketen.
Gesloten keten
Sinds 2019 heeft de supermarktketen een eigen, exclusieve gesloten keten met zestien Nederlandse varkensboeren. Deze keten geeft inzicht in de herkomst van het verse varkensvlees met het Beter Leven keurmerk 1 ster van de Dierenbescherming. Sinds 2015 verkoopt PLUS een compleet assortiment Blonde d’Aquitaine rundvlees met het Beter Leven keurmerk 2 sterren. Het rundvlees wordt door negentig boeren geleverd.
Meer over
Lees ook
Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen
Supermarktketen Albert Heijn lanceert AH Verpakkingsvrij: een concept waarmee klanten boodschappen kunnen doen zonder wegwerpverpakkingen. Klanten vullen hierbij een herbruikbare zak of pot met een product en kunnen deze verpakking steeds opnieuw gebruiken. Hiermee wil Albert Heijn een stap zetten in de ambitie om in 2025 twintig miljoen kilo minder...
Kabinet onderzoekt mogelijkheid tot vleesbelasting
Het kabinet onderzoekt de mogelijkheid om een heffing op vlees in te voeren, schrijft minister Staghouwer van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid aan de Tweede Kamer. De vleesbelasting moet bijdragen aan de doelstelling van het kabinet om in 2030 de helft van de door Nederlanders gegeten eiwitten uit plantaardige bronnen te laten komen.
Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af
Twee jaar na het begin van de coronacrisis, neemt de omzet van bakkers nog steeds toe, schrijft Nu.nl naar aanleiding van cijfers van marktonderzoeker GfK. Bij supermarkten, boeren en andere speciaalzaken is de groei eruit.