Plus opnieuw Meest Verantwoorde Supermarkt

Plus is voor het derde jaar op rij verkozen tot Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. Plus behaalde met een gemiddelde van 7,58 de koppositie in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, in opdracht van Foodmagazine.

Het onderzoek

Maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat over het imago van supermarkten op het gebied van duurzaamheid. Bijna zesduizend consumenten nemen deel aan het onderzoek. Er zijn zes onderzochte criteria: klanten en maatschappij, gezondheid, duurzame handel, klimaat, lokale betrokkenheid en medewerkers. Het juryrapport zegt: “Vorig jaar werd Plus al een échte allrounder genoemd, omdat de keten in alle onderzochte thema’s in de top vijf stond. Dit jaar pakt de supermarkt voor alle onderdelen een podiumplaats. Voor vier van de zes thema’s behaalt de supermarkt zelfs de eerste plaats: gezondheid, klimaat, lokale betrokkenheid en medewerkers.”

Goed en verantwoord

Eric Leebeek, commercieel directeur en voorzitter van het Greenteam bij Plus: “Als organisatie staan we samen met onze ondernemers en medewerkers midden in de samenleving en zijn we zeer betrokken bij alles wat er in de buurt gebeurt. We bieden een goed, lekker en uitgebreid verantwoord assortiment. En daar blijft het niet bij! Zo sponsoren we allerlei plaatselijke initiatieven, maken we de verpakkingen van onze huismerkproducten kindermarketingvrij en hebben we medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt in bijna al onze winkels in dienst. Bovendien bezorgen veel ondernemers met elektrische en hybride bezorgwagens en hebben we ervoor gezorgd dat al onze 261 supermarkten klimaatneutraal zijn. Daar zijn we supertrots op. En we gaan door, want er zijn nog tal van verantwoorde stappen te zetten. In 2017 onder andere met veel aandacht voor biologisch.”

Lees ook:

Omzet duurzaam sterk in de lift (24 oktober 2016)

 
Lees ook
Broers zetten zout water om naar drinkwater

Broers zetten zout water om naar drinkwater

Broers Tammo en Jort Wildschut lanceren het merk Sea Water. Hiervoor zetten ze lokaal zeewater om naar drinkwater. Hiermee willen ze bewustzijn creëren voor de wereldwijde waterschaarste en consumenten stimuleren om lokaal water te drinken.

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.