Plus Supersaus stimuleert groenteconsumptie onder kinderen

Plus Supersaus

Zo’n driekwart van de kinderen in Nederland eet te weinig groente. Uit onderzoek blijkt dat dit minder dan de helft is dan wat ze zouden moeten eten. Om de groenteconsumptie onder kinderen te stimuleren introduceert Plus Supersaus voor over de groente.

Plus Supersaus

De Supersaus is een saus op basis van wortel, rode biet of pastinaak. Door deze saus over de groente te doen gaan kinderen ongemerkt meer groenten eten. Op de verpakking staat een undercover superheld die kinderen aan moet spreken. De saus is als lokaal experiment verkrijgbaar bij Plus Van Velzen in Lopik.

Bas Snetselaar, Manager Formule & Communicatie bij PLUS: “Wij merken dat veel ouders moeite hebben om hun kinderen voldoende groente te laten eten. Om kinderen toch groenten te laten eten, wordt er vaak ketchup of mayonaise toegevoegd. Met Supersaus hebben kinderen een saus die hun groente lekkerder maakt. Met deze saus op basis van groenten krijgen ze zelfs extra groenten binnen.’’

Lees ook:

   
Lees ook
Van Oers United werkzaam onder nieuw label Primeale United

Van Oers United werkzaam onder nieuw label Primeale United

Vanaf maandag 20 juni heeft Van Oers United al haar werkzaamheden ondergebracht onder een nieuw label: Primeale United. Deze verandering markeert de start van een volgende fase voor het bedrijf, met een nieuwe visie en missie en aangescherpte strategische focus. Ook past het label beter bij de internationale coöperatie Agrial, waarvan het bedrijf sinds...

Keep Food Simple geeft nieuwe kijk op voedselketens

Keep Food Simple geeft nieuwe kijk op voedselketens

Een bijdrage leveren aan de verbetering van ons voedselsysteem met duurzamere en gezondere producten, dat is de missie van organisatie Keep Food Simple. Tijdens Food Technology presenteerde Onno Franse, Fons Voragen en Peter Folstar de visie en aanpak van Keep Food Simple.

HAK lanceert nieuwe campagne om lokale groente onder de aandacht te brengen

HAK lanceert nieuwe campagne om lokale groente onder de aandacht te brengen

Met een nieuwe campagne wil groentefabrikant HAK consumenten bewust maken van de herkomst van hun groenten en laten zien dat er op de Nederlandse akkers een grote variatie aan groente groeit.