Plus voor vierde jaar op rij Meest Verantwoorde Supermarkt

Plus is voor het vierde jaar op rij verkozen tot Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. De supermarkt haalde een gemiddelde score van 7,53 op de negen onderzochte criteria behaalde Plus in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, in opdracht van Foodmagazine. Een aantal van deze criteria waren gezondheid, eerlijke handel, klimaat en lokale betrokkenheid.

Het onderzoek naar maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat over het imago van supermarkten op het gebied van duurzaamheid en werd gehouden onder 5.000 consumenten. Plus krijgt de hoogste waardering voor ‘eerlijke handel’ en ‘beperking voedselverspilling’. Op vrijwel alle andere aspecten staat de supermarktformule in de top 3.

Eric Leebeek, commercieel directeur bij PLUS en voorzitter van het PLUS Greenteam is trots: “Het feit dat consumenten ons opnieuw een hoge score geven op MVO-gebied is een blijk van waardering voor ons werk en dat van de PLUS ondernemers en hun teams."

Gezondheid, eerlijke handel en lokale betrokkenheid

Plus verkoopt onder andere uitsluitend Fairtrade bananen, huismerk koffie en thee, en heeft de ambitie om alle cacao in de huismerkproducten Fairtrade te certificeren. Daarnaast helpt de supermarkt consumenten bewuster kiezen met de vezelmeter bij brood, de caloriemeter bij frisdranken en de suikermeter bij de ontbijtgranen.

Ook was er veel aandacht voor het tegengaan van voedselverspilling. Plus was betrokken bij de ontwikkeling van de 3de ster Lean & Green. En tot slot alle PLUS supermarkten heel actief in hun directe omgeving. Zo

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat al jaren hoog op de agenda bij PLUS. Het MVO-beleid is onderdeel van de bedrijfsstrategie en geborgd in het PLUS Greenteam. Het Greenteam - bestaande uit managers en medewerkers van verschillende disciplines - bepaalt de koers voor het MVO-beleid en zorgt voor een goede uitvoering daarvan.

Lees ook
Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.