Plus zet zich in voor verantwoorder ontbijt

Plus suikermeter

Veel Nederlanders kennen het belang van een goed ontbijt, maar het pakt in de praktijk vaak anders uit. Daarom zet Plus zich in voor verantwoord ontbijten. De supermarkt start met een suikermeter voor ontbijtgranen. Ook is de productsamenstelling van een aantal Plus Ontbijtgranen verbeterd en zijn de verpakkingen van Plus Choco Jumpers en Plus Honing Ringos voortaan kindermarketingvrij. Bovendien start Plus een partnership met het Nationaal Schoolontbijt.

Suikermeter

De suikermeter bij de ontbijtgranen geeft aan in welke categorie het ontbijtproduct valt. Blauw staat voor 0-16 gram suiker, geel voor 16,1-22 gram suiker en oranje voor meer dan 22 gram suiker. Zo kunnen consumenten bewustere keuzes maken. Eerder introduceerde Plus al een caloriemeter voor frisdranken en een vezelmeter voor het brood.

Op productniveau vindt ook een aantal veranderingen plaats. Zo is de productsamenstelling van de Plus Krokante muesli’s is verbeterd. Van de verpakkingen van Plus Choco Jumpers en Plus Honing Ringos zijn de vrolijke figuren en letters verdwenen. Plus hoop zo ook de jonge consument te helpen gezonder te kiezen en laten eten.

Partner Nationaal Schoolontbijt

Om het belang van een goed ontbijt verder te promoten is Plus – samen met een aantal andere Superunieleden – partner geworden van het Nationaal Schoolontbijt. Tijdens de week van het Nationaal Schoolontbijt, van 6 tot en met 10 november 2017, ontvangen zo’n 2.800 basisscholen gezonde ontbijtpakketten en lesmateriaal op school om zo ruim 560.000 kinderen bewust te maken van een goed ontbijt. Plus ondersteunde het Schoolontbijt al; met dit partnership rolt de supermarkt deze ondersteuning verder uit in heel Nederland.

Belang van ontbijt

Plus wil het belang van een goed ontbijt benadrukken. Uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van PLUS blijkt dat acht op de tien Nederlanders het belang van een goed ontbijt kennen, maar dat een op de tien de ochtendmaaltijd weleens overslaat. Volgens het Voedingscentrum is een goed ontbijt belangrijk: het zorgt voor nieuwe energie na de nacht en brengt de spijsvertering op gang.

Lees ook:

       
Lees ook
Plus past vleesverpakkingen aan

Plus past vleesverpakkingen aan

Plus wil minder palstic gebruiken. Daarom pastte de supermarktketen de afgelopen jaren samen met de vleesleveranciers de verpakkingen voor vlees aan. Hiermee bespaart Plus bijna 200.000 kg plastic.

PLUS stapt als vierde grote supermarkt over op Beter Leven-kip

PLUS stapt als vierde grote supermarkt over op Beter Leven-kip

Na Albert Heijn, Lidl en Jumbo stapt ook PLUS over op kip met het Beter Leven keurmerk. Vanaf 2023 heeft alle kip in de schappen bij PLUS minimaal één ster Beter Leven van de Dierenbescherming. Dat heeft de supermarktketen laten weten aan Wakker Dier.

PLUS introduceert nieuw vers vleesmerk Boerentrots

PLUS introduceert nieuw vers vleesmerk Boerentrots

PLUS lanceert ‘Boerentrots van PLUS’ op de vleesafdeling. Met de introductie van het nieuwe versmerk wil supermarktketen laten zien "veel waarde te hechten aan de samenwerking met haar boeren en de keten verder te willen versterken en verduurzamen."