Pop-up event in Six and Sons brengt duurzame Britse foodmerken onder de aandacht

Six and Sons pop-up event

Op vrijdag 4 maart start er in Amsterdam een pop-up evenement dat zich richt op duurzame, groene en maatschappelijk verantwoorde merken uit het Verenigd Koninkrijk. Onder de naam ‘Best of UK Sustainable Food&Drink’ presenteren Britse merken zes weken lang hun producten in het pand van Six and Sons aan de Haarlemmerdijk.

Het evenement, georganiseerd door de Britse ambassade, duurt tot en met 15 april. De deelnemende merken hebben de ambitie bij te dragen aan een betere wereld. Zo zijn veel van de producten vegan of B-Corp. Met het evenement wordt ook aandacht gevraagd voor de groeiende beweging tegen het gebruik van wegwerpplastic.

Voorbeelden van merken die hun producten presenteren zijn Divine Chocolate met duurzame chocolade, Karma Bites. met suikervrije snacks en Caleño met non-alcoholische aperitieven. Ook vind je tijdens het pop-up evenement merken die alternatieven ontwikkelen voor wegwerpproducten, zoals eetbare rietjes van het merk Stroodles en duurzame herbruikbare koffiebekers.

Chris Barton, de Britse handelscommissaris voor Europa: “Nederland is nog steeds de vierde exportbestemming voor food & drink producten [van het Verenigd Koninkrijk]. Door de pandemie gingen veel beurzen niet door en de jonge ondernemers zochten andere mogelijkheden om in contact te komen met hun doelgroep, online en offline. Pop-ups bieden daarin een mooi alternatief.”

Bron: Persbericht

 

Lees ook
COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

Zomer 2021 startte de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en haar leden na gesprekken met de toenmalige Ministers van LNV en SZW, vakbonden en de dierenbescherming met het initiatief ‘Naar duurzame arbeid in de vleessector’.

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...