Pop-up event in Six and Sons brengt duurzame Britse foodmerken onder de aandacht

Six and Sons pop-up event

Op vrijdag 4 maart start er in Amsterdam een pop-up evenement dat zich richt op duurzame, groene en maatschappelijk verantwoorde merken uit het Verenigd Koninkrijk. Onder de naam ‘Best of UK Sustainable Food&Drink’ presenteren Britse merken zes weken lang hun producten in het pand van Six and Sons aan de Haarlemmerdijk.

Het evenement, georganiseerd door de Britse ambassade, duurt tot en met 15 april. De deelnemende merken hebben de ambitie bij te dragen aan een betere wereld. Zo zijn veel van de producten vegan of B-Corp. Met het evenement wordt ook aandacht gevraagd voor de groeiende beweging tegen het gebruik van wegwerpplastic.

Voorbeelden van merken die hun producten presenteren zijn Divine Chocolate met duurzame chocolade, Karma Bites. met suikervrije snacks en Caleño met non-alcoholische aperitieven. Ook vind je tijdens het pop-up evenement merken die alternatieven ontwikkelen voor wegwerpproducten, zoals eetbare rietjes van het merk Stroodles en duurzame herbruikbare koffiebekers.

Chris Barton, de Britse handelscommissaris voor Europa: “Nederland is nog steeds de vierde exportbestemming voor food & drink producten [van het Verenigd Koninkrijk]. Door de pandemie gingen veel beurzen niet door en de jonge ondernemers zochten andere mogelijkheden om in contact te komen met hun doelgroep, online en offline. Pop-ups bieden daarin een mooi alternatief.”

Bron: Persbericht

 

Lees ook
HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

Het lectoraat Design Methoden in Food van HAS green academy gaat samen met Bamboo Brands een Consumer Behaviour Lab opzetten. Dit lab richt zich op het ontwikkelen van betrouwbare voorspellende methoden die studenten en professionals ondersteunen in het bedenken, ontwerpen en vermarkten van gezond en duurzaam voedsel voor consumensen.

Meer supermarktomzet voor voeding met duurzaamheidskeurmerk

Meer supermarktomzet voor voeding met duurzaamheidskeurmerk

De supermarktomzet aan duurzame voeding wordt steeds groter. In 2021 had 22 procent van de omzet aan voeding een duurzaamheidskeurmerk. In 2013 was dit nog maar 8 procent. Vooral producten als varkensvlees, verse vis, thee en eieren hebben vaak een duurzaamheidskeurmerk. Dit blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel 2021 van Wageningen University & Research...

Alternatief stikstofplan: Meer geld voor boeren met duurzame producten

Alternatief stikstofplan: Meer geld voor boeren met duurzame producten

Een groep experts overhandigde het kabinet 18 augustus een eigen stikstofplan met de titel Toekomst zoekt Boer. De stikstofuitstoot moet in dit plan nog steeds met de helft verminderen, maar de overheid moet de duurzame boeren helpen. Deze krijgen nu te weinig voor hun producten.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren