Pop-up event in Six and Sons brengt duurzame Britse foodmerken onder de aandacht

Six and Sons pop-up event

Op vrijdag 4 maart start er in Amsterdam een pop-up evenement dat zich richt op duurzame, groene en maatschappelijk verantwoorde merken uit het Verenigd Koninkrijk. Onder de naam ‘Best of UK Sustainable Food&Drink’ presenteren Britse merken zes weken lang hun producten in het pand van Six and Sons aan de Haarlemmerdijk.

Het evenement, georganiseerd door de Britse ambassade, duurt tot en met 15 april. De deelnemende merken hebben de ambitie bij te dragen aan een betere wereld. Zo zijn veel van de producten vegan of B-Corp. Met het evenement wordt ook aandacht gevraagd voor de groeiende beweging tegen het gebruik van wegwerpplastic.

Voorbeelden van merken die hun producten presenteren zijn Divine Chocolate met duurzame chocolade, Karma Bites. met suikervrije snacks en Caleño met non-alcoholische aperitieven. Ook vind je tijdens het pop-up evenement merken die alternatieven ontwikkelen voor wegwerpproducten, zoals eetbare rietjes van het merk Stroodles en duurzame herbruikbare koffiebekers.

Chris Barton, de Britse handelscommissaris voor Europa: “Nederland is nog steeds de vierde exportbestemming voor food & drink producten [van het Verenigd Koninkrijk]. Door de pandemie gingen veel beurzen niet door en de jonge ondernemers zochten andere mogelijkheden om in contact te komen met hun doelgroep, online en offline. Pop-ups bieden daarin een mooi alternatief.”

Bron: Persbericht

 

Lees ook
Vijf jaar Smart Food Alliance

Vijf jaar Smart Food Alliance

Al vijf jaar zet de Smart Food Alliance zich in voor het ontwikkelen van duurzame, gezonde en eerlijke voedselketens door betere samenwerking en meer innovatie. Dit jubileum werd gevierd in aanwezigheid van Minister Staghouwer van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).

Druk op bedrijven om te verduurzamen neemt toe maar aandacht lijkt te verslappen

Druk op bedrijven om te verduurzamen neemt toe maar aandacht lijkt te verslappen

Duurzaamheid staat bij veel bedrijven op de agenda, maar er is nog een lange weg te gaan. Dat zegt Cees Elemans van ING tijdens zijn presentatie ‘Verankering van duurzaamheid in uw businessmodel’ op Food Technology 2022.

Gelderland start met programma om voedselaanbod te vergroenen

Gelderland start met programma om voedselaanbod te vergroenen

De provincie Gelderland start met het programma Gelderland van Morgen, waarmee de provincie het voedselaanbod wil vergroenen. Ondernemers kunnen met 50% subsidie deelnemen aan het programma.