Pop-up event in Six and Sons brengt duurzame Britse foodmerken onder de aandacht

Six and Sons pop-up event

Op vrijdag 4 maart start er in Amsterdam een pop-up evenement dat zich richt op duurzame, groene en maatschappelijk verantwoorde merken uit het Verenigd Koninkrijk. Onder de naam ‘Best of UK Sustainable Food&Drink’ presenteren Britse merken zes weken lang hun producten in het pand van Six and Sons aan de Haarlemmerdijk.

Het evenement, georganiseerd door de Britse ambassade, duurt tot en met 15 april. De deelnemende merken hebben de ambitie bij te dragen aan een betere wereld. Zo zijn veel van de producten vegan of B-Corp. Met het evenement wordt ook aandacht gevraagd voor de groeiende beweging tegen het gebruik van wegwerpplastic.

Voorbeelden van merken die hun producten presenteren zijn Divine Chocolate met duurzame chocolade, Karma Bites. met suikervrije snacks en Caleño met non-alcoholische aperitieven. Ook vind je tijdens het pop-up evenement merken die alternatieven ontwikkelen voor wegwerpproducten, zoals eetbare rietjes van het merk Stroodles en duurzame herbruikbare koffiebekers.

Chris Barton, de Britse handelscommissaris voor Europa: “Nederland is nog steeds de vierde exportbestemming voor food & drink producten [van het Verenigd Koninkrijk]. Door de pandemie gingen veel beurzen niet door en de jonge ondernemers zochten andere mogelijkheden om in contact te komen met hun doelgroep, online en offline. Pop-ups bieden daarin een mooi alternatief.”

Bron: Persbericht

 

Lees ook
Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

De voedingsindustrie moet veranderen en met een duurzamer en gezonder aanbod komen. Daarvoor pleit keynote speaker Jaap Seidell tijdens zijn lezing op de tweede dag van Food Technology. “We hebben ons kapot geïnnoveerd aan producten voor kinderen, maar het zijn allemaal producten die ze eigenlijk niet zouden moeten eten.”

Educatief Programma Floriade doet oproep naar vraagstukken rondom duurzaamheid

Educatief Programma Floriade doet oproep naar vraagstukken rondom duurzaamheid

Onderwijsinstituut Aeres is voor het Educatief Programma Floriade op zoek naar vraagstukken en projecten rondom duurzaamheid, waar leerlingen en studenten mee aan de slag kunnen gaan, met als doel om jonge mensen te interesseren in duurzaamheidsthema’s (waaronder voeding en gezondheid).

De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager is dit jaar uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland, naar aanleiding van een onderzoek onder Nederlandse consumenten dat jaarlijks wordt gehouden door de Sustainable Brand Index, een onafhankelijk merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Voor het eerst werd het merk aangewezen als Nederlandse winnaar in de categorie...