PostNL breidt foodbezorging uit

postNL

PostNL gaat foodproducten voortaan 7 dagen per week bezorgen. Met het eigen foodnetwerk wil het bedrijf de beste logistieke partij voor online food in de Benelux worden. Sinds deze maand bezorgt het bedrijf ook de maaltijdboxen van Marley Spoon en De Krat.

Dat meldt PostNL. Behalve het elke dag in de avonduren bezorgen, biedt de PostNL-app consumenten ook nauwkeuriger informatie over het bezorgmoment. Het tijdvak waarbinnen PostNL aanbelt, is verkort naar 30 minuten.

PostNL heeft een speciaal foodnetwerk met eigen IT-applicatie ontwikkeld, waarmee verzenders en ontvangers hun bestelling realtime kunnen volgen.

Vraag groeit

Volgens PostNL bestellen steeds meer mensen hun foodproducten online, zowel in grote steden als in de buitengebieden. Het bedrijf bezorgt boodschappen, maaltijdboxen en speciaal-producten zoals vlees en sportvoeding.

Voor ruim 30 bedrijven

Ruim 30 bedrijven maken al gebruik van de bezorgdienst, waaronder Ekoplaza, Ekomenu, Hoogvliet, Sligro, Mathijs Maaltijdbox, Streekbox, Naturalicious, Samen een koe kopen.nl en Body&Fit.

De producten worden vervoerd in de speciale PostNL-koelbox die samen met de universiteit van Wageningen is ontwikkeld.

Lees ook

Nederlander koopt levensmiddelen veel vaker online

De aankoop van levensmiddelen via internet is van alle goederen en diensten het snelst gegroeid. Vergeleken met 2012 zijn die aankopen meer dan verdubbeld. Dat komt vooral door de populariteit van maaltijdboxen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Bijna 1 op de 5 Nederlanders (17,3 procent) zegt in 2016 wel eens online levensmiddelen te hebben gekocht. In 2012 lag dat nog op 7,3 procent Absoluut gezien wordt, net als in voorgaande jaren, online vooral kleding, reizen, vakanties of kaartjes voor evenementen aangeschaft. 73 procent koopt online In 2016 geeft 73 procent van de personen van 12 jaar of...

Online winkel kleine producenten gelanceerd: ZTRDG

ZTRDG lanceert een online marktplein voor producten van kleine producenten. Te bestellen zijn zo'n 450 dagverse producten van 70 producenten als boeren, tuinders, kwekers, bakkers, vissers, imkers, kaasmakers en slagers. Na een volgens ZTRDG succesvolle start in Amsterdam en Amstelveen, wordt vanaf 18 april in heel Nederland bezorgd. De bezorging is niet gekoppeld aan een abonnement zoals bij maaltijdboxen. Consumenten kunnen zelf een boodschappentas producten samenstellen. "Vis, zojuist uitgeselecteerd op de visafslag door Henry van Diermen, de sappige Kromhoekster kip van pluimveehouder Co Bakx...