PostNL wil nummer één worden in food

PostNL

PostNL gaat zich versneld omvormen naar specialist pakketbezorging. Food speelt hierbij een belangrijke rol. PostNL wil de nummer één worden in food. Dit blijkt uit een interview van Logistiek met Daan Koek, manager online food.

Foodmarkt

Vorig jaar gaf Jeroen Veldstra, directeur HR en sourcing van PostNL, al aan dat de foodmarkt voor PostNL erg interessant is. Inmiddels maken supermarkten en foodaanbieders als Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon, De Krat en Mathijs Maaltijdbox al gebruik van de pakketbezorging.

Speciale foodbox

PostNL investeert het nodige in het bezorgen van food. Zo heeft het bedrijf een speciale foodbox met koelelement ontwikkeld. Ook heeft PostNL een eigen foodnetwerk ingericht. Een start-up binnen een groot bedrijf noemt manager online food Daan Koek het. De afdeling heeft zijn eigen IT, eigen app, eigen commercie en eigen operatie. “Je krijgt bij online food met andere vraagstukken te maken dan bij gewone pakketten. Dat vraagt om een nog flexibeler team.”

Lees ook:

   
Lees ook
Programma Dutch Foodweek bekend

Programma Dutch Foodweek bekend

Het programma van de vijfde editie van Dutch Food Week, voorheen Dutch Agri Food Week, is bekend. Het varieert van een kookwedstrijd voor kinderen tot de Startup Challenge georganiseerd door jong talent én gevestigde ondernemers. Van 5 tot en met 16 oktober krijgt heel Nederland, van stad tot platteland, de kans om meer te leren over lekker, veilig...

Partnerbijeenkomst Food Innovation Academy

Partnerbijeenkomst Food Innovation Academy

De partnerbijeenkomst van de Food Innovation Academy (FIA) vond op 9 mei plaats in het in aanbouw zijnde pand aan de Industrieweg waarin het ‘praktijk- en inspiratiehuis voor food’ wordt gevestigd in Vlaardingen. Ruim tachtig geïnteresseerden – die zo’n veertig ondernemingen, onderwijsinstellingen, overheidsinstanties en andere foodpartijen vertegenwoordigen...

Omzet foodservice stijgt boven de 20 miljard

Omzet foodservice stijgt boven de 20 miljard

De omzet van foodservicebedrijven steeg in 2018 met 5,5% tot een recordomzet van meer dan € 20 miljard. Dat blijkt uit cijfers van het Foodservice Instituut Nederland. Vooral het thuisbezorgen voedingsmiddelen heeft een groot aandeel in de omzetgroei. De consument laat zowel zijn boodschappen (stijging 29%), als maaltijden (stijging 13,4%) vaker...