PostNL wil nummer één worden in food

PostNL

PostNL gaat zich versneld omvormen naar specialist pakketbezorging. Food speelt hierbij een belangrijke rol. PostNL wil de nummer één worden in food. Dit blijkt uit een interview van Logistiek met Daan Koek, manager online food.

Foodmarkt

Vorig jaar gaf Jeroen Veldstra, directeur HR en sourcing van PostNL, al aan dat de foodmarkt voor PostNL erg interessant is. Inmiddels maken supermarkten en foodaanbieders als Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon, De Krat en Mathijs Maaltijdbox al gebruik van de pakketbezorging.

Speciale foodbox

PostNL investeert het nodige in het bezorgen van food. Zo heeft het bedrijf een speciale foodbox met koelelement ontwikkeld. Ook heeft PostNL een eigen foodnetwerk ingericht. Een start-up binnen een groot bedrijf noemt manager online food Daan Koek het. De afdeling heeft zijn eigen IT, eigen app, eigen commercie en eigen operatie. “Je krijgt bij online food met andere vraagstukken te maken dan bij gewone pakketten. Dat vraagt om een nog flexibeler team.”

Lees ook:

   
Lees ook
Coronacrisis jaagt groeiende bezorgtrend aan

Coronacrisis jaagt groeiende bezorgtrend aan

In 2020 groeide de totale deliverymarkt - denk aan maaltijddelivery en boodschappenbezorging - met 43% ten opzichte van 2019. Dat meldt foodbranche-vereniging FoodService Instituut Nederland (FSIN). De deliveryspelers zijn inmiddels goed voor bijna 10% van de totale uitgaven aan eten en drinken.

Foodbanen.nu realiseert bereik van 300.000

Foodbanen.nu realiseert bereik van 300.000

Alea Publishers, uitgever van vakbladen zoals EVMI en Bakkers in bedrijf lanceerde een maand geleden de nieuwe vacaturesite Foodbanen.nu. De uitgeverij kondigde aan dat in november alle partnersites aangelijnd zouden zijn en dat is gelukt. Foodbanen.nu heeft nu een bereik van 300.000.

Bezorging wint van zelf koken

Bezorging wint van zelf koken

Jongere generaties kiezen in vergelijking met twee jaar geleden steeds vaker voor een bezorgmaaltijd als ze geen zin hebben om te koken. Ze grijpen daarmee steeds vaker naar de ultra-gemaksoplossing. Dat blijkt uit de FSIN FoodShopper Monitor 2021, ‘Hoe de crisis consumentengedrag verandert’, die medio november verschijnt.