Prijsuitreiking De Gouden Noot

Op donderdag 8 oktober vindt de dertigste editie plaats van verpakkingsinnovatiewedstrijd De Gouden Noot. Organisator het Nederlands Verpakkingscentrum (NVC) wil met de wedstrijd ‘holistisch’ innoveren in verpakte producten en verpakkingen stimuleren.


De prijsuitreiking vindt plaats in de Loft, op de zestiende verdieping van de A’DAM Toren in Amsterdam. Het event is ook online te volgen via een livestream, onder leiding van de Belgische actrice Francesca Vanthielen.
Na een eerste selectieronde op 10 en 11 september door de jury, zijn er uit alle inzendingen tien finalisten overgebleven. Op 7 oktober kiest de jury, die wordt voorgezeten door prof. Renee Wever van Linköping University, de winnaars van de Bronzen, Zilveren en Gouden Noot. De volgende avond worden de winnaars tijdens de livestream bekendgemaakt en nemen zij hun prijs in ontvangst.
Wilt u het event online bijwonen? Dan kunt u zich hier voor de livestream aanmelden.

De tien finalisten van De Gouden Noot 2020
• Friesland Campina – Brilliant
• Bordex Packaging - PressurePack
• SABIC – The new Magnum tubs
• Avery Dennison – CleanFlake
• O-I Glass – Expressions
• Eurotrol B.V. – CueSee Ringe
• FiliGrade – Digital codes for recycling
• Smurfit Kappa – Rollor Packaging
• Bachmann Forming AG – Netpac
• Nextek – NEXTLOOPP

Lees ook
Berlin Packaging neemt Nederlands Vinkova B.V. over

Berlin Packaging neemt Nederlands Vinkova B.V. over

Berlin Packaging een leverancier van glazen, plastic en metalen verpakkingen en sluitingen neemt op Vinkova B.V., een leverancier van glazen verpakkingen voor voedingsmiddelen en dranken. Vinkova is gevestigd in Bussum.

Duurzaamheid zet de toon op hybride Empack

Duurzaamheid zet de toon op hybride Empack

Vanwege de coronacrisis was de verpakkingsbeurs Empack dit jaar voor het eerst hybride. Naast een eendaagse fysieke beurs was er de driedaagse digitale variant. Verduurzaming van plastic verpakkingen vormde de rode draad bij de beurspresentaties.  “Stilzitten was geen optie voor ons”, aldus Rowdy van Nieuwenhuizen van beursorganisator...

Trends in verpakkingsland

Trends in verpakkingsland

Een verpakking is allang niet meer slechts een functioneel omhulsel van een product. Consumenten proeven met hun ogen, dus het is zaak eruit te springen in het schap én online. Hoe doe je dat in deze tijd? Een verpakking ontwerpen is een samenspel tussen de bescherming van het product, distributiegemak, kosten, duurzaamheid en aandacht trekken...