Prijsvraag voor ‘Beste Groente-idee’

groenten

‘Het beste Groente-idee van Nederland’ is een prijsvraag om Nederlanders meer groente te laten eten. Jongeren kunnen een nieuw ontwikkeld idee, product of concept inzenden, of een bestaand product dat aangepast is. De beste inzending ontvangt een prijs van 2000 euro.

Met name derde- of vierdejaars hbo’ers, wo’ers en net afgestudeerden wordt gevraagd mee te doen, met ideeën om de groenteconsumptie in Nederland te verhogen. Dat meldt Hortivalley.

Gezonde samenstelling

Het gezonde groenteconcept moet ten minste 100 gram groente per portie bevatten en als geheel een zo gezond mogelijke samenstelling hebben. Ook dient rekening gehouden te worden met doelgroepen en gebruiksmomenten.

De vijf beste ideeën pitchen hun inzending op 5 april tijdens de Groente-TOP. Een vakjury bepaalt dan het winnende concept.

Hulp bij vermarkten

De winnaar krijgt 2000 euro (mede mogelijk door ABN Amro) en een coach met ervaring in de foodmarketing die kan helpen bij het vermarkten van het concept.

De tweede en derde prijs bestaan uit een gezond groentepakket en een diner voor twee bij groenterestaurant Pure Passie.

De prijsvraag ‘Het beste Groente-idee van Nederland’ is uitgeschreven door Westland Marketing.

Ideeën kunnen vóór 25 maart ingediend worden via info@groentecongres.nl

Lees ook:

Lees ook
Consumentenbond: Veel zout in vleesvervangers

Consumentenbond: Veel zout in vleesvervangers

Vleesvervangers zijn populair, maar zijn deze ook gezond en hoe zit het met de smaak? De consumentenbond testte zestien vegetarische hamburgers. En concludeerde grote verschillen op het gebied van smaak en gezondheid tussen deze vleesvervangers. De burgers bevatten vooral veel zout.

Ophef om receptenapp van Vlaamse overheid van half miljoen

Ophef om receptenapp van Vlaamse overheid van half miljoen

Het Vlaams Instituut Gezond Leven lanceerde vorige week het platform ‘Zeker Gezond’. Het bestaat uit een app en website die, naast duizend recepten, ook informatie bevatten over gezonde voeding. De ontwikkelingskosten, €550.000, leiden tot ophef in het Vlaams Parlement, schrijft De Tijd.Het platform moet een alternatief zijn...

Beweeglabels beïnvloeden je koop- en eetkeuze

Beweeglabels beïnvloeden je koop- en eetkeuze

Onderzoek door de Engelse universiteit van Loughborough laat zien dat consumenten minder calorieën eten als er beweeglabels op de etiketten van voedingsmiddelen staan. Beweeglabels maken etiketten begrijpelijker en laten in een oogopslag zien hoeveel je moet bewegen om een blikje frisdrank of een reep chocolade te verbranden. Calorieën...