Profiel Unilever

unilever

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan op Unilever. Het Brits-Nederlandse bedrijf heeft het bod van 130 miljard euro echter direct afgeslagen.

Unilever

Het Brits-Nederlandse Unilever  ontstond in 1930 uit een fusie tussen het Nederlandse Margarine Unie en de Britse Lever Brothers (bekend van onder meer Sunlight Zeep).

Inmiddels is het een wereldwijd concern in voedings- en schoonmaakmiddelen en persoonlijke hygiëne. Er werken in totaal 168.000 mensen.

Het concern had, tot de overnameplannen van Kraft Heinz bekend werden, een marktwaarde van 128,6 miljard euro. Vorig jaar boekte Unilever een omzet van 52,7 miljard euro.

Unilever voert merken als Unox, Calvé, Becel, Blue Band, Zeeuws Meisje, Linera, Knorr, Bertolli, Lipton, Magnum, Ola, Ben&Jerry's, Hellmann's en niet-foodmerken als Dove en Omo.

Het concern loopt al jaren voorop in verduurzaming. In het Sustainable Living Plan presenteerde Unilever in 2010 ambitieuze doelstellingen voor 2020. Vorig jaar voerde het bedrijf de duurzaamheidslijst Behind the Brands van Oxfam aan.

Lees ook:

Meer over
Lees ook
Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in strijd tegen het coronavirus. “Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om mensen, eten en zeep”, zegt Hanneke Faber van Unilever op BNR.Unilever doneert voor zo’n €100 miljoen aan producten als zeep, schoonmaakmiddelen en houdbare etenswaren. De helft hiervan gaat naar het Covid...

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

In het wereldwijde management van Unilever werken nu evenveel vrouwen als mannen. Dat laat de levensmiddelenmultinational weten in een persbericht. Het percentage vrouwen in managementposities is nu 50%, terwijl dat in 2010 nog 38% was. In het bestuursorgaan is nu 45% vrouw. Unilever meldt dat vooral voortgang is gemaakt in afdelingen waar vrouwen...

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever en het Wereld Natuur Fonds (WWF) gaan samenwerken met kleine boeren in Zuid-Afrika om weinig geteelde, droogtebestendige gewassen te introduceren. Het project past binnen de '50 Future Foods’-campagne die Unilever een jaar geleden startte rondom het merk Knorr. Op dit moment komt 75% van alle voeding op de wereld van slechts twaalf gewassen...