Project Kerstkip toont hoe kippen echt opgroeien in Nederland

Project Kerstkip-2

56 dagen. 4 camera’s. 10 kippen per vierkante meter. Dat is project Kerstkip. Een initiatief dat consumenten laat zien hoe kippen opgroeien en hen het resultaat laat proeven. Project Kerstkip loopt tot en met 24 december 2017 en is een initiatief van 2 Sisters Storteboom.

Live meekijken

Met Project Kerstkip laat 2 Sisters Storteboom het publiek op om een kijkje achter de schermen te nemen in de Nederlandse pluimveesector. Op de speciale website kerstkip.nl kan er via 4 Nestcams meegekeken worden in de stallen van tweelingboeren Jacco en Leo. Ook worden er op social media en op de website tal van feiten gedeeld over kip.

Om bereik te genereren voor de actie en het verhaal achter de Nederlandse kip, wordt een campagne opgestart. Onder andere in Delicious Magazine en via social media. Ook Masterchef Peter Lute verleent zijn medewerking. Hij zal de receptuur verzorgen voor de Kerstkippen die via de website te bestellen zijn.

Project Kerstkip

De kippen die de hoofdrol spelen in deze campagne, geven een goed beeld van de werkelijke situatie. Zij krijgen normale, gezonde voeding en voldoende frisse lucht. Wel zijn zij in de stal geboren waar zij ook opgroeien, dit is nog niet gebruikelijk. De buitenruimte en bezetting in de stal is goed vergelijkbaar met de 1-ster kwalificatie van Beter leven.

Project Kerstkip heeft tot doel te laten zien hoe bijzonder een gewone kip is. En hoe lekker, duurzaam en gezond. “Dit doen we door iedereen de kans te geven live mee te kijken met de groei van 10.000 kippen. Kippen die net voor Kerst volgroeid zullen zijn,” aldus commercieel directeur retail van 2 Sisters Storteboom Jeroen Floris. Klanten die een Kerstkip bestellen, krijgen deze vlak voor Kerstmis gekoeld thuisbezorgd.

  • ?v=jHozdD-Q7tU
 
Lees ook
Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Zwitserse retailer investeert in Israëlisch kweekvleesbedrijf

Migros Group, het grootste retailbedrijf van Zwitserland gaat investeren in de Israëlische kweekvleesproducent SuperMeat. Met deze samenwerking willen de bedrijven de productie en distributie van kweekvlees op commerciële schaal versnellen. Onderdeel van de overeenkomst is een investering van Migros in SuperMeat.

Albert Heijn stapt eerder over op Beter Leven Keurmerk kipassortiment

Albert Heijn stapt eerder over op Beter Leven Keurmerk kipassortiment

Albert Heijn versnelt de overstap naar een kipassortiment met minimaal 1 ster Beter Leven. Oktober 2022 gaat de supermarkt over op kippenvlees van uitsluitend scharrelkippen met het Beter Leven Keurmerk. Dit gebeurt in samenwerking met de 200 vaste pluimveehouders binnen het Beter voor Kip, Natuur & Boer-programma.

Kerstpakketten trends in 2022: gezonder en groener

Kerstpakketten trends in 2022: gezonder en groener

Ga jij volgend jaar jouw goede voornemens volhouden? Met een gezond kerstpakket maak jij op 1 januari een vliegende start. De vraag naar kerstpakketten met gezonde snacks groeit namelijk enorm. Jij kunt dit jaar mogelijk een kerstgeschenk met gezonde cadeautjes zoals noten, zuidvruchten, fruit en groenten verwachten. Wij spraken drie medewerkers van...

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren