Project Kerstkip toont hoe kippen echt opgroeien in Nederland

Project Kerstkip-2

56 dagen. 4 camera’s. 10 kippen per vierkante meter. Dat is project Kerstkip. Een initiatief dat consumenten laat zien hoe kippen opgroeien en hen het resultaat laat proeven. Project Kerstkip loopt tot en met 24 december 2017 en is een initiatief van 2 Sisters Storteboom.

Live meekijken

Met Project Kerstkip laat 2 Sisters Storteboom het publiek op om een kijkje achter de schermen te nemen in de Nederlandse pluimveesector. Op de speciale website kerstkip.nl kan er via 4 Nestcams meegekeken worden in de stallen van tweelingboeren Jacco en Leo. Ook worden er op social media en op de website tal van feiten gedeeld over kip.

Om bereik te genereren voor de actie en het verhaal achter de Nederlandse kip, wordt een campagne opgestart. Onder andere in Delicious Magazine en via social media. Ook Masterchef Peter Lute verleent zijn medewerking. Hij zal de receptuur verzorgen voor de Kerstkippen die via de website te bestellen zijn.

Project Kerstkip

De kippen die de hoofdrol spelen in deze campagne, geven een goed beeld van de werkelijke situatie. Zij krijgen normale, gezonde voeding en voldoende frisse lucht. Wel zijn zij in de stal geboren waar zij ook opgroeien, dit is nog niet gebruikelijk. De buitenruimte en bezetting in de stal is goed vergelijkbaar met de 1-ster kwalificatie van Beter leven.

Project Kerstkip heeft tot doel te laten zien hoe bijzonder een gewone kip is. En hoe lekker, duurzaam en gezond. “Dit doen we door iedereen de kans te geven live mee te kijken met de groei van 10.000 kippen. Kippen die net voor Kerst volgroeid zullen zijn,” aldus commercieel directeur retail van 2 Sisters Storteboom Jeroen Floris. Klanten die een Kerstkip bestellen, krijgen deze vlak voor Kerstmis gekoeld thuisbezorgd.

  • ?v=jHozdD-Q7tU
 
Lees ook
Rauwe kip wassen verspreidt bacteriën in keuken

Rauwe kip wassen verspreidt bacteriën in keuken

Voor de bereiding van kip wast meer dan een kwart van de Nederlanders het rauwe vlees eerst onder de kraan. Dat is geen goed idee blijkt uit nieuw onderzoek van het Voedingscentrum. Hierdoor kunnen bacteriën op de kip zich juist door de keuken verspreiden.

NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

De Vereniging voor de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (NEPLUVI) promootte de afgelopen weken de pluimveesector door middel van informatieve evenementen. Dit was onderdeel van de ‘Kip uit Europa’-campagne. Deelnemers maakten nader kennis met de sector en konden de Europese kip proeven.

Alle Nederlandse supermarkten eind 2023 over op Beter leven-kip

Alle Nederlandse supermarkten eind 2023 over op Beter leven-kip

Eind 2023 heeft alle kip in de Nederlandse supermarkten minimaal één ster Beter Leven. “Een wereldwijde primeur. We zijn trots op de Nederlandse supermarkten en de kipsector dat zij kiezen voor een diervriendelijkere houderij,” zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier.