Raad van Kinderen en Jumbo praten over eten van voldoende groente en fruit

Raad-van-Kinderen-2017_1

"Laat kinderen nieuwe dingen proeven en maak dat spannend, denk goed na over de indeling van de winkel; plaats bijvoorbeeld gezonde producten dichterbij ongezonde producten, gebruik meer afbeeldingen zoals Woezel & Pip op gezonde producten, help ouders en kinderen bij het gezond(er) koken en doe nog meer gezonde producten in de aanbieding". Een greep uit alle creatieve adviezen die groep 8 van basisschool 't Ven uit Veghel presenteerde aan de directie van Jumbo.

Meer groente en fruit

Groep 8 werd vorig jaar verkozen tot permanente Raad van Kinderen. Jumbo werkt al vijf  jaar samen met deze raad. De kinderen gingen dit jaar aan de slag met het vraagstuk hoe Jumbo haar klanten kan helpen meer groente en fruit te eten. Gemiddeld eten we in Nederland 127 gram groente per dag terwijl we 250 gram zouden moeten eten. De afgelopen maanden deden de kinderen onderzoek naar het eten van voldoende groente en fruit. Ze bezochten een Jumbo Foodmarkt in Veghel en Jumbo kwam ook in de klas op school.

Dialoogsessie

Maandagmiddag 22 mei presenteerden de kinderen hun adviezen in Veghel. Frits van Eerd, CEO, Colette Cloosterman-van Eerd, lid van de Raad van Bestuur en als CCO verantwoordelijk voor formule en innovatie, en verschillende andere directieleden van Jumbo tijdens de dialoogsessie in gesprek met de kinderen. De dialoogsessie stond onder leiding van Prinses Laurentien.

Als familiebedrijf vindt Jumbo een gezonde toekomst voor kinderen belangrijk. Jumbo moedigt haar klanten op verschillende manieren aan om meer groente en fruit te eten en maakt dit makkelijk en betaalbaar. Zo spelen groenten en fruit continu de hoofdrol in de seizoensaanbiedingen en staat het Hallo magazine bomvol gezonde recepten. Ook geeft Jumbo gezonde ontbijttips, verzorgde dit jaar voor de vijfde keer het gezonde Koningsontbijt en introduceerde onlangs de Woezel & Pip-lijn met groentemixen, appels en peren.

Raad-van-Kinderen-2017_2-300x200 Raad van Kinderen

De manier waarop we leven, eten en drinken heeft impact op de aarde. Jumbo wil oplossingen voor problemen van nu niet doorschuiven naar later. Daarom heeft Jumbo sinds 2011, als eerste supermarkt, een Raad van Kinderen, onder leiding van Prinses Laurentien. De kinderen uit de raad denken met hun onbevooroordeelde en creatieve blik structureel mee met organisaties over strategische en maatschappelijke vraagstukken. Dit inspireert Jumbo en zij gebruiken de creatieve denkkracht van de kinderen binnen haar bedrijfsvoering.

Lees ook:

   
Lees ook
Knorr lanceert Team Groente-campagne

Knorr lanceert Team Groente-campagne

Knorr start een nieuwe beweging "voor en door groentefans": Team Groente. Het bedrijf wil mensen inspireren om meer groente en minder vlees te eten, "voor henzelf én voor de planeet", aldus het persbericht van Knorr.

Veiligheidswaarschuwing: mogelijk glasschilfers in Jumbo Diksap

Veiligheidswaarschuwing: mogelijk glasschilfers in Jumbo Diksap

Er zitten mogelijk glasschilfers in de flessen van Jumbo Diksap in de smaken Appel, Exotisch Fruit en Roodfruit. De supermarkt haalt de producten per direct uit de schappen.

Jumbo introduceert nieuw assortiment verse vlees- en visproducten

Jumbo introduceert nieuw assortiment verse vlees- en visproducten

Jumbo introduceert een nieuw assortiment van verse vlees- en visproducten. Deze onbewerkte versproducten komen onder de noemer Jumbo Fijnproevers in de schappen te liggen. In het assortiment zitten onder andere een bavette, een XL ribeye en een roodbaarsfilet.