Raad van Kinderen en Jumbo praten over eten van voldoende groente en fruit

Raad-van-Kinderen-2017_1

"Laat kinderen nieuwe dingen proeven en maak dat spannend, denk goed na over de indeling van de winkel; plaats bijvoorbeeld gezonde producten dichterbij ongezonde producten, gebruik meer afbeeldingen zoals Woezel & Pip op gezonde producten, help ouders en kinderen bij het gezond(er) koken en doe nog meer gezonde producten in de aanbieding". Een greep uit alle creatieve adviezen die groep 8 van basisschool 't Ven uit Veghel presenteerde aan de directie van Jumbo.

Meer groente en fruit

Groep 8 werd vorig jaar verkozen tot permanente Raad van Kinderen. Jumbo werkt al vijf  jaar samen met deze raad. De kinderen gingen dit jaar aan de slag met het vraagstuk hoe Jumbo haar klanten kan helpen meer groente en fruit te eten. Gemiddeld eten we in Nederland 127 gram groente per dag terwijl we 250 gram zouden moeten eten. De afgelopen maanden deden de kinderen onderzoek naar het eten van voldoende groente en fruit. Ze bezochten een Jumbo Foodmarkt in Veghel en Jumbo kwam ook in de klas op school.

Dialoogsessie

Maandagmiddag 22 mei presenteerden de kinderen hun adviezen in Veghel. Frits van Eerd, CEO, Colette Cloosterman-van Eerd, lid van de Raad van Bestuur en als CCO verantwoordelijk voor formule en innovatie, en verschillende andere directieleden van Jumbo tijdens de dialoogsessie in gesprek met de kinderen. De dialoogsessie stond onder leiding van Prinses Laurentien.

Als familiebedrijf vindt Jumbo een gezonde toekomst voor kinderen belangrijk. Jumbo moedigt haar klanten op verschillende manieren aan om meer groente en fruit te eten en maakt dit makkelijk en betaalbaar. Zo spelen groenten en fruit continu de hoofdrol in de seizoensaanbiedingen en staat het Hallo magazine bomvol gezonde recepten. Ook geeft Jumbo gezonde ontbijttips, verzorgde dit jaar voor de vijfde keer het gezonde Koningsontbijt en introduceerde onlangs de Woezel & Pip-lijn met groentemixen, appels en peren.

Raad-van-Kinderen-2017_2-300x200 Raad van Kinderen

De manier waarop we leven, eten en drinken heeft impact op de aarde. Jumbo wil oplossingen voor problemen van nu niet doorschuiven naar later. Daarom heeft Jumbo sinds 2011, als eerste supermarkt, een Raad van Kinderen, onder leiding van Prinses Laurentien. De kinderen uit de raad denken met hun onbevooroordeelde en creatieve blik structureel mee met organisaties over strategische en maatschappelijke vraagstukken. Dit inspireert Jumbo en zij gebruiken de creatieve denkkracht van de kinderen binnen haar bedrijfsvoering.

Lees ook:

   
Lees ook
Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.

Van Oers United werkzaam onder nieuw label Primeale United

Van Oers United werkzaam onder nieuw label Primeale United

Vanaf maandag 20 juni heeft Van Oers United al haar werkzaamheden ondergebracht onder een nieuw label: Primeale United. Deze verandering markeert de start van een volgende fase voor het bedrijf, met een nieuwe visie en missie en aangescherpte strategische focus. Ook past het label beter bij de internationale coöperatie Agrial, waarvan het bedrijf sinds...

De echte (meer)waarde van appels - e.a. fruit

De echte (meer)waarde van appels - e.a. fruit

De lokale fruitteelt heeft het zwaar. Nieuwe toepassingen kunnen een flinke boost betekenen. Jerome Hendriks, hoogleraar neuroimmonologie, bestudeert gezondheidsbevorderende stoffen in appels. Een daarvan, florentine, springt eruit.