Recall rozijnen- en mueslibrood Hoogvliet

Retailketen Hoogvliet roept drie soorten rozijnen- en mueslibroden terug.

Het gaat om:

  • Rozijnen-krentenbrood 400 gram
  • Rozijnenbrood 400 gram
  • Mueslibrood 400 gram

alledrie met de houdbaarheidsdatum 17-05- 2016.

Hoogvliet haalt de drie broodsoorten terug, nadat is gebleken dat er mogelijk metalen deeltjes in kunnen zitten.

Met het oog op de veiligheid is besloten deze broden uit onze winkels te verwijderen, aldus de retailer.

Consumenten die deze producten gekocht hebben, kunnen ze terugbrengen naar Hoogvliet-supermarkt. Zij krijgen dan het aankoopbedrag terug.

Meer informatie: Hoogvliet klantenservice, (0172) 418 200, of via het contactformulier.

In maart werd ook al een recall uitgevoerd om metaal. Toen ging om de Bio Nougatreep van Oxfam Fair Trade, waarin een stukje ijzerdraad van 1,5 centimeter zat.

Lees ook:

     
Meer over
Lees ook
Gevaarlijke hoeveelheden morfine in Franse maanzaadbroodjes

Gevaarlijke hoeveelheden morfine in Franse maanzaadbroodjes

Wie de verhalen over maanzaadbroodjes en drugstests kent, weet dat de betreffende zaadjes inderdaad sporen van opiaten kunnen bevatten. Meestal gaat het om verwaarloosbare hoeveelheden. Maar niet in Frankrijk. Franse gezondheidsautoriteiten onderzoeken de aanwezigheid van morfine en codeïne in maanzaadstokbrood en kant-en-klare sandwiches met...

Seamore en BBROOD presenteren zeewierbrood

Seamore en BBROOD presenteren zeewierbrood

Zeewier heeft veel voordelen. Zo is het duurzaam en zit vol eiwit. Sinds 2015 maakt Willem Sodderland met Seamore alledaags eten van zeewier. De zeewieralternatieven voor pasta en bacon, worden inmiddels in acht landen. Recent lanceerde het bedrijf zeewierwraps. Carel Callenbach, hoofd productontwikkeling bij Seamore, had wat deeg over en besloot daar...

Start driejarige imagocampagne ‘Brood. Goed verhaal.’

Start driejarige imagocampagne ‘Brood. Goed verhaal.’

In maart gaat de driejarige imagocampagne ‘Brood. Goed verhaal.’ van start in Nederland en België. De brede communicatiecampagne is het resultaat van een unieke samenwerking tussen de Nederlandse en Belgische bakkerijbranche en heeft als doel om het volume van de broodconsumptie te stabiliseren. De campagne wordt gefinancierd met steun van de Europese...