Roo’bar wint Veggie Bite Award 2015

evmi-roobar

Biologische snoep/energiereep Roo’bar is winnaar van de Veggie Bite Award 2015, als meest innovatief foodproduct van het jaar.

De Veggie Bite Award is een aanmoedigingsprijs voor innovatieve foodmerken die ‘happy, healthy en echt eten produceren, kiezen voor meer groente op het bord en inspiratie geven om vaker het vlees te vergeten’.

Opmars

De reep is zeer populair in Duitsland en volgens de vakjury bezig met een opmars in Nederland. "Het biedt een range energierepen die raw, zoet zonder suiker, vegan én glutenvrij zijn."

Winnaar van de foodbloggers/Publieksprijs van de Veggie Bite Award 2015 is de Vegetarische Slager met Visvrije Tonyn en Gehacktbal. De uitverkiezing kwam volgens de jury niet als verrassing. “Revolutionaire vleesvervangers met een juicy beet zijn enorm in opmars.”

'Te zout/te zoet'

Volgens de vakjury grijpt de foodindustrie bij hun producten nog steeds te makkelijk naar ‘goedkope smaakmakers zout, suiker, bindmiddelen en e-nummers’. Hierdoor zijn supermarkt-producten in haar ogen nog steeds te zout en te zoet.

“Voedselproducenten trekken alles uit de kast om ons verslaafd te krijgen aan hun producten”, zegt foodinspirator Jacinta Bokma, die initiatiefnemer is van de Veggie Bite Award. Volgens haar groeit de vraag naar gezondere alternatieven explosief.

Lees ook:

Vegetarische Slager wil eigen fabriek (6 mei 2014)

Fingerfoodballs winnen innovatie-award (2 april 2014)

Lees ook
Nieuwe bacteriecultuur voor zoetere yoghurt

Nieuwe bacteriecultuur voor zoetere yoghurt

Chr. Hansen heeft een nieuwe bacteriecultuur op de markt gebracht waarmee producenten zoetere yoghurt kunnen maken. Daardoor hoeven achteraf minder suikers te worden toegevoegd. De nieuwe bacteriecultuur, die van Chr. Hansen de lieftallige naam Sweety Y-1 kreeg, zou volgens het bedrijf voor minder verzuring zorgen gedurende de houdbaarheid van de...

Plantaardige Beyond Burger te koop bij AH

Plantaardige Beyond Burger te koop bij AH

Eerder deze week maakte het Amerikaanse bedrijf Beyond Meat bekend dat zijn net echte vleesloze hamburgers op het vasteland van Europa als eerste in de Belgische winkels van Delhaize en Albert Heijn te vinden zijn. Nederland blijft niet achter. Vanaf volgende week is de burger ook bij de Nederlandse Albert Heijns te koop. Ik proefde de burger...

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Vleesverkoop stijgt in Week Zonder Vlees

Supermarkten verkochten tijdens de Week Zonder Vlees niet alleen meer vleesvervangers, maar ook meer vlees. Dat meldt Distrifood. In maart meldde de Stichting Nationale Week Zonder Vlees nog dat ze dit jaar hun ‘impact hebben verdubbeld’ ten opzichte van vorig jaar. De stichting meet dat aan het aantal deelnemers dat zich inschreef: 57.600....