Roy Meenderink nieuwe Commercieel Directeur van RBK Automatisering

Roy Meenderink

Roy Meenderink versterkt vanaf november de directie van RBK Group. Als commercieel directeur is Meenderik eindverantwoordelijk voor de commerciële activiteiten bij de automatiseringstak van de RBK Group.

Roy Meenderink

Meenderink is een bekende in de foodindustrie. Hij heeft meer dan 30 jaar ervaring bij diverse vlees producerende bedrijven. De afgelopen 17 jaar concentreerde Meenderink zich op het inzetten van automatiseringsoplossingen in de foodindustrie.

Peter Harmens, Algemeen Directeur RBK Group :"Wij zijn ervan overtuigd dat Roy de kwaliteiten heeft om onze groeiambities binnen Automatisering verder vorm te geven. Momenteel passen wij onze unieke oplossingen voornamelijk bij de grotere bedrijven toe. Deze oplossingen zijn inmiddels uitermate geschikt voor middelgrote en kleinere bedrijven. Met de komst van Roy willen wij onze positie in dit segment versterken."

RBK Group

RBK Group is al meer dan 35 jaar actief op de markt. Het bedrijf adviseert, ontwikkelt, automatiseert en bouwt innovatieve rendementsverhogende oplossingen specifiek voor de voedingsmiddelenindustrie.

Lees ook
Foodwatch roept voor de vierde keer Suikermaxdag uit

Foodwatch roept voor de vierde keer Suikermaxdag uit

Kinderen krijgen te veel suiker binnen. Ze eten dagelijks twee keer de geadviseerde hoeveelheid. Foodwatch vraagt aandacht voor de overconsumptie van suiker met de Suikermaxdag. Zaterdag 9 juli bereikten Nederlandse kinderen tussen de 4 en 8 jaar oud hun suikerlimiet voor een heel jaar.

Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

De voedingsindustrie moet veranderen en met een duurzamer en gezonder aanbod komen. Daarvoor pleit keynote speaker Jaap Seidell tijdens zijn lezing op de tweede dag van Food Technology. “We hebben ons kapot geïnnoveerd aan producten voor kinderen, maar het zijn allemaal producten die ze eigenlijk niet zouden moeten eten.”

ABN AMRO: Hoge gas- en elektriciteitsprijzen kosten bedrijfsleven circa 22 miljard euro

ABN AMRO: Hoge gas- en elektriciteitsprijzen kosten bedrijfsleven circa 22 miljard euro

Het bedrijfsleven heeft veel last van de hoge gas- en elektriciteitsprijzen. Meer bedrijven belanden in zwaar weer naarmate meer vaste energiecontracten aflopen. Volgens ABN AMRO zijn de glastuinbouw, industrie, bouw en voedingsmiddelenindustrie het meest kwetsbaar voor de hoge energieprijzen. Ondanks dit alles groeit de economie met 3,1 procent.