Royaan wil de Kwekkeboom ovensnacks gaan exporteren. Ze worden al in België verkocht en in 2017 volgt Spanje. De snackfabrikant wil de export op termijn opschroeven naar 30 procent van de totale omzet.
Het bedrijf heeft afgelopen jaar een omzetstijging van 15 procent behaald, vooral door de in 2014 geïntroduceerde innovatie. De ovensnacks hebben diverse prijzen in de food-en retailsector gewonnen. Door een geheime krokantekorsttechnologie blijven de snacks krokant na bereiding in de oven.
Vervolgaankoop
Zo’n 44 procent van de ovensnacks in de retail werd vorig jaar verkocht aan klanten die nooit meer bij het vriesvak in supermarkten kwamen. Dat zijn dus nieuwe klanten. En drie kwart van de klanten die de ovensnacks voor de eerste keer kochten, gaan over tot een vervolgaankoop.
De Kwekkeboom ovensnacks zijn al in België op de markt gebracht. En nu is dus in 2017 Spanje aan de beurt. Welke producten er precies worden geïntroduceerd, wil Royaan nog niet prijsgeven.
Bekend met krokante hapjes
“Nu werken ze daar nog veel met kaas en groente”, zegt CEO Bart Bakker in de Gelderlander. “Voor de Nederlandse bitterbal komt Spanje waarschijnlijk iets te vroeg, maar de kroketstap is daar zeker te maken.” De zuidelijke landen zijn al bekend met krokante hapjes, zoals visballetjes.
Lees ook:
- Kwekkeboom Ovensnacks beste introductie (21 mei 2015)
- Kwekkeboom ovensnacks nu ook in retail (22 oktober 2014)
- Kwekkeboom ovensnacks met gepatenteerde technologie (18 augustus 2014)