Royaan introduceert actiesnack Vrouwendag

ladies-first

WIJK BIJ DUURSTEDE – Snackfabrikant Royaan heeft een speciale  Ladies First actiesnack ontwikkeld voor Internationale Vrouwendag (8 maart). De snack wordt van 4 tot en met 8 maart aangeboden in de bedrijfsrestaurants van cateraar Eurest.

De opbrengst van de actie komt geheel ten goede aan het werk van The Hunger Project. Met dit initiatief zetten Royaan en Eurest de Internationale Vrouwendag letterlijk op de kaart.

De snack is vegetarisch en - voor veel vrouwen belangrijk - licht en heeft een kern van maïs en nachokruiden. Van elke verkochte snack, die 1,25 euro kost, gaat 0,75 euro naar het werk van The Hunger Project. Stichting Wilde Ganzen en Cordaid vermeerderen de opbrengst.

Ladies First week

De snack is onderdeel van de grotere Ladies First week van The Hunger Project. "De Ladies First week is een prachtig initiatief dat vrouwen in het Afrikaanse land Benin stimuleert om zelf een toekomst op te bouwen zonder honger", aldus directeur Bart Bakker.

"Zeventig procent van de Afrikaanse boeren is vrouw. Zij zijn verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de Afrikaanse voedselproductie", zegt Evelijne Bruning, directeur van The Hunger Project Nederland. "Als vrouwen in Afrika alleen maar dezelfde kansen krijgen als mannen, kan de voedselproductie al met 30 procent stijgen. Waardoor uiteindelijk honderden miljoenen mensen kunnen leven zonder honger. Dus daarom organiseren we deze week."

Lees ook: