Samenwerking De Vegetarische Slager en Unox

Unox_Vegetarische balletjes

De Vegetarische slager geeft een vervolg aan de samenwerking met Unox. Samen brengen ze een vegetarische versie van Gehacktballetjes in tomatensaus op de markt. Eerder lanceerden de twee bedrijven al Gehacktballetjes in satésaus.

Volgens Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager is het vervolg op de samenwerking met Unilever, moederbedrijf van Unox, een nieuwe mijlpaal. “Ons ideaal is om vleesliefhebbers te laten beleven dat ze helemaal niets hoeven te missen als ze het vlees één of meerdere dagen achterwege laten. Daarom proberen we altijd de smaak van echt vlees te vangen en onderscheiden wij ons met een geheel nieuwe generatie vlees- en visvervangers. Unilever bereikt met haar producten miljoenen mensen in Nederland en deze stap samen met Unox zal het voor nog meer mensen aantrekkelijk maken om met vegetarisch eten kennis te maken.”

Unox en De Vegetarische slager ontwikkelden de Vegetarische Gehacktballetjes in tomatensaus voor flexitariërs en vegetariërs. Het kant-en-product zit in een stazak en is negen maanden houdbaar. Het product staat in het vleesconservenschap bij de betere supermarkten in Nederland. Een stazak á 400 gram bevat zo’n 14 stuks.

Lees ook:

     
Lees ook
De Vegetarische Slager levert vega-Whopper voor Burger King

De Vegetarische Slager levert vega-Whopper voor Burger King

Vanaf deze week verkoopt Burger King in heel Europa de Rebel Whopper, geleverd door De Vegetarische Slager (sinds 2018 eigendom van Unilever). De Nederlandse vleesvervangersproducent neemt hier de plaats in van het Amerikaanse Impossible Foods, wiens burger in Europa nog niet is goedgekeurd.

Een op vier consumenten vindt namen voor vleesvervangers misleidend

Een op vier consumenten vindt namen voor vleesvervangers misleidend

In het schap voor vleesvervangers vind je onder andere vegetarische schnitzels, burgers, gehaktballen, kipstukjes en nog veel meer producten met een naam die lijkt op hun dierlijke voorbeeld. Uit een enquête blijkt dat 1 op de 4 consumenten vindt dat dit anders moet. Veel vleesvervangers dragen een vlees-gerelateerde naam, maar uit een enquête...

Vegavlees gemiddeld bijna 3x duurder dan vlees

Vegavlees gemiddeld bijna 3x duurder dan vlees

De Volkskrant kopte vorige week “Vleesvervangers zijn peperduur. Maar waarom?” Uit de steekproef van Varkens in Nood bleek dat vegavlees gemiddeld 2,6 keer zo duur is als vlees. Dit verschil lijkt voort te komen uit hoge ontwikkelingskosten en kleinschalige productie. Vlees wordt vaak gezien als een luxe-product, en door vegetarisch te...