Samenwerking De Vegetarische Slager en Unox

Unox_Vegetarische balletjes

De Vegetarische slager geeft een vervolg aan de samenwerking met Unox. Samen brengen ze een vegetarische versie van Gehacktballetjes in tomatensaus op de markt. Eerder lanceerden de twee bedrijven al Gehacktballetjes in satésaus.

Volgens Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager is het vervolg op de samenwerking met Unilever, moederbedrijf van Unox, een nieuwe mijlpaal. “Ons ideaal is om vleesliefhebbers te laten beleven dat ze helemaal niets hoeven te missen als ze het vlees één of meerdere dagen achterwege laten. Daarom proberen we altijd de smaak van echt vlees te vangen en onderscheiden wij ons met een geheel nieuwe generatie vlees- en visvervangers. Unilever bereikt met haar producten miljoenen mensen in Nederland en deze stap samen met Unox zal het voor nog meer mensen aantrekkelijk maken om met vegetarisch eten kennis te maken.”

Unox en De Vegetarische slager ontwikkelden de Vegetarische Gehacktballetjes in tomatensaus voor flexitariërs en vegetariërs. Het kant-en-product zit in een stazak en is negen maanden houdbaar. Het product staat in het vleesconservenschap bij de betere supermarkten in Nederland. Een stazak á 400 gram bevat zo’n 14 stuks.

Lees ook:

     
Lees ook
De Vegetarische Slager viert Roockworst met Nieuwvleeschduik

De Vegetarische Slager viert Roockworst met Nieuwvleeschduik

De Vegetarische Slager vierde vrijdag 3 augustus de presentatie van de eerste vegan Roockworst met een knack op het strand van Scheveningen met een Nieuwvleeschduik. Deelnemers konden na een duik de eerste lichting van de vegan Roockworst proeven. Dit nieuwste product van de Vegetarische Slager ligt vanaf oktober in de Nederlandse supermarkten. Plantaardige...

Luiten Vleeswaren gaat met Smaeck de vegetarische markt op

Luiten Vleeswaren gaat met Smaeck de vegetarische markt op

Uit onderzoek van Natuur&Milieu blijkt dat 67 procent van de Nederlanders ervoor kiest om één of meerdere dagen per week geen vlees of vis te eten. Luiten Vleeswaren stapt nu ook in deze groeiende markt van flexitariërs met het nieuwe merk Smaeck. Jacob Jan Boerma De ontwikkelaars van Smaeck willen nieuwe vegetarische producten maken die instrinsiek...

Vegetarische Slager wint €250.000 in New Food Challenge

Vegetarische Slager wint €250.000 in New Food Challenge

De Vegetarische Slager is een van de winnaars van de New Food Challenge. Het bedrijf ontving de prijs voor het project om 100% plantaardig draadjesvleesch te creëren op basis van peulvruchten. De Nederlandse overheid schreef de New Food Challenge uit om nieuwe voedseloplossingen te bedenken op weg naar een meer plantaardige samenleving, in het kader...