Schneider volgt Bulcke op als CEO Nestlé

Ulf Mark Schneider volgt per 1 januari 2017 Paul Bulcke op als CEO van Nestlé. Bulcke wordt bestuursvoorzitter. Hij neemt de taken over van Peter Brabeck-Letmathe, die niet herkiesbaar is.

Fresenius Group

Schneider zal op 1 september 2016 al in dienst treden bij Nestlé voor een introductieperiode. Hij is vijftig jaar oud en heeft de Duitse en Amerikaanse nationaliteit. Hij is sinds 2003 CEO van de Fresenius Group, dat onder meer producten en diensten levert voor  dialyse, ziekenhuizen en poliklinieken. Fresenius heeft meer dan 220.000 medewerkers in meer dan 100 landen en heeft een jaaromzet van 28 miljard euro.

Paul Bulcke treedt op 31 december 2016 af als CEO. Hij wordt op 6 april 2017 voorgedragen als de nieuwe bestuursvoorzitter. Bulcke werd in april 2008 benoemd tot CEO en lid van de Board van Directors.

De huidige bestuursvoorzitter Brabeck-Letmathe gaat met pensioen. Hij zal dan vijftig jaar in dienst zijn geweest bij Nestlé, waarvan veertien jaar als lid van de Executive Board, elf jaar als CEO en twaalf jaar als bestuursvoorzitter.

Lees ook:

   
Meer over
Lees ook
Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer

Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé brengt plantaardige tonijn op de markt

Nestlé gaat in Zwitserland plantaardige tonijn verkopen als alternatief voor ingeblikte tonijn. Het bedrijf zegt de producten in slechts negen maanden ontwikkeld te hebben. De producten zijn in glas en als sandwich te koop.