Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Schouten Europe

Foto: Schouten Europe

Vanaf begin 2020 verandert het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. de naam GoodBite in Schouten voor de foodservice en foodindustrie. In de retail blijft Schouten haar producten leveren onder de merknaam GoodBite.

Zomer 2019 lanceerde Schouten Europe lanceerde de nieuwe huisstijl. Hierbij liet de organisatie weten dat de familienaam Schouten prominenter gebruikt gaat worden de marketingcommunicatie. De omschakeling van GoodBite naar Schouten in de foodservice en foodindustrie is hierbij een belangrijke stap.

“Binnen de snel veranderende markt van vleesvervangers is het belangrijk dat wij ons als bedrijf blijven onderscheiden", zegt Peter Schouten, algemeen directeur van Schouten Europe. "Wij zijn er van overtuigd dat het sterker uitdragen van onze familienaam hierbij kan helpen.”

Voor de Retail blijft Schouten de merknaam GoodBite gebruiken. De GoodBite producten zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Daarnaast levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.

Schouten Europe startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Voor de producten maakt het bedrijf gebruik van onder andere bonen, noten, zaden, soja, tarwe, kikkererwten en linzen. 

Thema's
Lees ook
Future Food Group van start

Future Food Group van start

In Oss is begin oktober de Future Food Group van start gegaan. De organisatie is gericht op innovatie en productie van duurzame en eco-vriendelijke vleesproducten en vleesalternatieven. Future Food Group staat onder leiding van Anton Bal.

Ook Vion gaat voor plantaardig met ME-AT

Ook Vion gaat voor plantaardig met ME-AT

De verkoop van vleesvervangers groeit razendsnel, en steeds meer vleesproducenten proberen een graantje mee te pikken van deze nieuwe markt. Ook vleesgigant Vion komt nu met een plantaardig merk: ME-AT. De flexitariër: het is een nieuwe diersoort in consumentenland waar de grote vleesbedrijven wel een hapje van lusten. Zeker nu is gebleken dat...

Branden voor soja

Branden voor soja

De markt voor vleesvervangers en andere plantaardige producten groeit enorm. Een groeiende groep mensen wil blijkbaar best wat minder vlees eten als dat hun het gevoel geeft dat ze wat voor de planeet doen. Maar de toenemende aandacht voor vegan zorgt ook voor wat terugslag van stugge vleeseters die zich helemaal niet schuldig willen voelen over hun...