Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Schouten Europe

Foto: Schouten Europe

Vanaf begin 2020 verandert het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. de naam GoodBite in Schouten voor de foodservice en foodindustrie. In de retail blijft Schouten haar producten leveren onder de merknaam GoodBite.

Zomer 2019 lanceerde Schouten Europe lanceerde de nieuwe huisstijl. Hierbij liet de organisatie weten dat de familienaam Schouten prominenter gebruikt gaat worden de marketingcommunicatie. De omschakeling van GoodBite naar Schouten in de foodservice en foodindustrie is hierbij een belangrijke stap.

“Binnen de snel veranderende markt van vleesvervangers is het belangrijk dat wij ons als bedrijf blijven onderscheiden", zegt Peter Schouten, algemeen directeur van Schouten Europe. "Wij zijn er van overtuigd dat het sterker uitdragen van onze familienaam hierbij kan helpen.”

Voor de Retail blijft Schouten de merknaam GoodBite gebruiken. De GoodBite producten zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Daarnaast levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.

Schouten Europe startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Voor de producten maakt het bedrijf gebruik van onder andere bonen, noten, zaden, soja, tarwe, kikkererwten en linzen. 

Thema's
Lees ook
Zandbergen en Beyond Meat bouwen eerste Europese productielocatie

Zandbergen en Beyond Meat bouwen eerste Europese productielocatie

Plantaardig vleesproducent Beyond Meat breidt de samenwerking met Zandbergen World’s Finest Meat. Zandbergen bouwt een nieuwe productiefaciliteit in Zoeterwoude waar de productie van de plantaardige vleesproducten van Beyond Meat plaats gaat vinden.

Moving Mountains lanceert plantaardige hot dog

Moving Mountains lanceert plantaardige hot dog

Moving Mountains voegt een nieuw product toe aan het plantaardige assortiment, een vleesloze hotdog. Jan Zandbergen BV brengt het product op de markt voor foodservice en retail partijen in Europa.

Nestlé haalt vleesvervangers van Britse schappen

Nestlé haalt vleesvervangers van Britse schappen

Nestlé heeft bevestigd dat het bedrijf het vega-merk Garden Gourmet niet meer zal verkopen in Britse supermarkten. Eerder deze maand werd dat assortiment nog uitgebreid met de zogeheten ‘Incredible Burger’. Nestlé begon een jaar geleden met het uitrollen van Garden Gourmet in Groot-Brittannië. Het van oorsprong Israëlische...