Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Schouten Europe

Foto: Schouten Europe

Vanaf begin 2020 verandert het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. de naam GoodBite in Schouten voor de foodservice en foodindustrie. In de retail blijft Schouten haar producten leveren onder de merknaam GoodBite.

Zomer 2019 lanceerde Schouten Europe lanceerde de nieuwe huisstijl. Hierbij liet de organisatie weten dat de familienaam Schouten prominenter gebruikt gaat worden de marketingcommunicatie. De omschakeling van GoodBite naar Schouten in de foodservice en foodindustrie is hierbij een belangrijke stap.

“Binnen de snel veranderende markt van vleesvervangers is het belangrijk dat wij ons als bedrijf blijven onderscheiden", zegt Peter Schouten, algemeen directeur van Schouten Europe. "Wij zijn er van overtuigd dat het sterker uitdragen van onze familienaam hierbij kan helpen.”

Voor de Retail blijft Schouten de merknaam GoodBite gebruiken. De GoodBite producten zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Daarnaast levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.

Schouten Europe startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Voor de producten maakt het bedrijf gebruik van onder andere bonen, noten, zaden, soja, tarwe, kikkererwten en linzen. 

Thema's
Lees ook
Burgerspecialist Ter Marsch lanceert plantaardige burger

Burgerspecialist Ter Marsch lanceert plantaardige burger

Ter Marsch & Co viert het vijfjarig bestaan met de introductie van hun eerste 100 procent plantaardige burger. De burgerspecialist ontwikkelde de burger in samenwerking met het Britse bedrijf ‘Moving Mountains’. De nieuwe burger heeft de naam Natural Happiness gekregen. Eerder bracht Ter Marsh al een vegaburger op de markt. Plantaardige burger  ...

Unilever neemt de Vegetarische Slager over

Unilever neemt de Vegetarische Slager over

Unilever en de Vegetarische Slager gaan samen verder. De overname past binnen de strategie van Unilever om het portfolio van plantaardige voedingsmiddelen uit te breiden en in te spelen op de groeiende consumententrend om minder vlees te eten. Ook voor de Vegetarische Slager past de overname in de groeiambitie. Oprichter Jaap Korteweg verwacht dat het...

Ruimte voor CRISPR-Cas?

Ruimte voor CRISPR-Cas?

Vorige week liet minister Schouten van Landbouw in een interview met de Volkskrant los dat zij wel ruimte zou willen voor experimenten met CRISPR-Cas. Maar is er kans dat die ruimte er komt? Minister Schouten zei eigenlijk niets nieuws toen zij toegaf wel ruimte te willen voor experimenten met de genetische veredelingstechniek CRISPR-Cas, waarmee kwetsbaarheden...