Seamore meest innovatieve food start-up van 2015

17 december 2015

Seamore is tijdens de finale van de Ketchum Food Lab competitie uitgeroepen tot 'meest innovatieve food start-up 2015'. Seamore heeft recent ‘I sea pasta’ gelanceerd, pasta gemaakt van zeewier. het product komt in de schappen van Albert Heijn.

Het idee voor het product kwam van oprichter Willem Sodderland. Hij proefde groene tagliatelle en kwam er achter dat het eigenlijk zeewier was. Het idee voor zijn startup was geboren. De van zeewier gemaakte pasta is volgens de jury smaakvol, duurzaam en koolhydraatarm, en draagt bij aan de groente-inname.

Inspiratie

Jurylid Tim de Boer, directeur van communicatiebureau Ketchum, spreekt van een terechte winnaar. "Seamore behelst als start-up alles waar wij naar hebben gezocht. Zij bekijken het product zeewier vanuit een totaal ander perspectief. Ze zijn bovendien fris en energiek en zitten vol met goede ideeën om met hun smaakvolle product een duurzame bijdrage te leveren aan de voedselproductie van morgen. Een inspiratie voor de hele voedselketen."

Kickstart-pakket

De jury werd naast Ketchum gevormd door door Albert Heijn, Food Valley NL, het Financieele Dagblad en de Rabobank. Seamore wint een kickstart-pakket, waar alle juryleden aan bijdragen. Het pakket bestaat uit:

  • • Communicatie en PR-advies van communicatiebureau Ketchum;
  • • Deelname aan het StartLife Incubation Program van Food Valley NL;
  • • Circulair Business Masterclass aangeboden door Rabobank;
  • • Felicitatie-advertentie in Het Financieele Dagblad;

• Een plek in het schap van Albert Heijn.

Finale

Van de 28 inzendingen mochten drie start-ups hun ideeën live presenteren tijdens de finale. Naast Seamore waren dat ORFI-food (paneerkruim gemaakt van reststromen uit de voedingsindustrie) en Fruitfunk (kindersnoepjes gemaakt van gedroogd fruit).

Lees ook:

  Dit artikel verscheen eerder op: Vismagazine

Altijd op de hoogte blijven?