Coca-Colafles maakt selfie terwijl je drinkt

selfie-bottle

Coca-Cola is in Israël gestart met een Selfie Bottle. Deze halveliterfles heeft onderaan een speciaal ontworpen camera met sensor die automatisch een foto maakt als de fles onder een hoek van 70 graden komt. Zo kun je dus een selfie maken terwijl je uit de fles drinkt.

Dat meldt engineersonline. De coladrinker kan de selfie direct delen op Snapchat, Facebook en Instagram van Coca-Cola, waarin hij of zij zichzelf en anderen tagt. Zo kan de gebruiker aan vrienden en bekenden laten zien welke leuke momenten ze hebben gemist.

De Selfie Bottle is als marketing-gadget geïntroduceerd op de Coca-Cola Summer Love, een groot jaarlijks evenement in Israël. Het is bedacht door reclamebureau Gefen Team in Tel-Aviv.

Verbinden met social media

Coca-Cola Israël speelt met de Selfie Bottle in op een van de snelstgroeiende trends, namelijk het verbinden van producten met social media.

In de VS kwam Cinnamon Toast Crunch vorig jaar met de selfie spoon, een selfiestick met aan de andere kant een lepel, zodat mensen met hun mobieltje een selfie konden maken terwijl ze hun ontbijtgranen aten. Deze lepel is volgens het bedrijf uitverkocht.

In de mode gebruiken ontwerpers embedded elektronica, bijvoorbeeld in de vorm van ingebouwde schermen in e-jurken en e-sneakers.

Maar ook consumenten doen mee aan de 'connect' trend, zoals talrijke bloggers die hun modeaankopen, sportprestaties of bakcreaties via social media met de wereld delen.

Lees ook:

Lees ook
Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Frisdrankengigant Coca-Cola introduceert de KeelClip, een kleine kartonnen verpakking voor multipacks blik. Bij de KeelClip is de bestaande plastic krimpfolie vervangen door karton. Dit bespaart Coca-Cola jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic.

Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Zo gebruik je Linkedin voor B2B sales en marketing

Terwijl social media niet meer weg te denken is als tool in consumentenmarketing, worden zulke platformen in de business-to-businesskant lang niet altijd op waarde geschat. Met bestaande contacten en het (koud) bellen van prospects kom je er wel, wordt nog steeds gedacht. ‘Zo deed ik het ook’, zegt Perry van Beek. ‘Maar toen in 2008 de crisis begon...

Coca-Cola brengt energiedrank op de markt

Coca-Cola brengt energiedrank op de markt

Vanaf eind april worden er twee nieuwe Coca-Cola producten toegevoegd aan het assortiment: Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar. Met deze cafeïne-bommetjes speelt The Coca-Cola Company in op de groeiende consumentenvraag naar energiedranken. Het nieuwe drankje van Coca-Cola bevat cafeïne van natuurlijke oorsprong, guarana-extract,...