Sire-campagne tegen voedselverspilling

sire campagne voedselverspilling

De Sichting Ideële Reclame (Sire) lanceert dinsdag 10 februari 2015 een nieuwe consumentencampagne voor de bestrijding van voedselverspilling.

De groots opgezette consumentencampagne beoogt heel Nederland te activeren om voedselverspilling terug te dringen. De aftrap van de campagne vindt plaats in Amsterdam in aanwezigheid van staatssecretaris van Economische Zaken Sharon Dijkstra en televisiekok Ramon Beuk.

Lees ook:

Lees ook
Geen verwarring meer over de houdbaarheid

Geen verwarring meer over de houdbaarheid

Nooit meer verwarring tussen ‘houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot’ en daardoor de helft minder voedselverspilling. Dat is het doel van een nieuw anti-verspillingspact dat is ondertekend door meer dan 40 bedrijven in Frankrijk. Initiatiefnemer Too Good To Go wist onder meer grootmachten als Nestlé, Danone en Intermarché over de streep te trekken.

Consumenten verspillen twee keer zo veel voedsel als gedacht

Consumenten verspillen twee keer zo veel voedsel als gedacht

De wereldwijde verspilling van voedsel door consumenten is mogelijk twee keer zo groot als tot nu toe werd aangenomen. Dat berekenen onderzoekers van Wageningen Economic Research. Breed gebruikte schattingen houden geen rekening met de effecten van rijkdom op het gedrag van de consument en rijke consumenten verspillen meer voedsel. Organisaties als...

Amerikaans huishouden gooit een derde van het voedsel weg

Amerikaans huishouden gooit een derde van het voedsel weg

Een Amerikaans huishouden gooit gemiddeld een derde van het voedsel ongegeten in de vuilnisbak. Economen schatten de waarde van dit verspilde voedsel op $240 miljard per jaar. Dat kost de bijna 128,6 miljoen Amerikaanse huishoudens ongeveer $1.866 per jaar. Hoe hoger het inkomen, hoe meer voedsel een huishouden verspild. Dat geldt ook voor huishoudens...