Smith & Sinclair komt naar Nederland

smith sinclair

Vanaf januari 2021 zal Smith & Sinclair, het in Londen gevestigde merk dat snoep met alcohol maakt, opereren vanuit Nederland.

Eerder in 2020 kwam er een einde aan de samenwerking met Tilray, met wie het bedrijf een op CBD-gebaseerde productlijn opzette. Smith & Sinclair ging toen op zoek naar een nieuwe thuisbasis in Nederland. Leontine Wegewijs, eigenaar en CEO van het in 1903 opgerichte zoetwarenbedrijf Petrovitch, gaat leidinggeven bij Smith & Sinclair.

Oprichter Melanie Goldsmith zegt in het persbericht blij te zijn om de toekomst van Smith & Sinclair over te dragen aan Wegewijs en haar team. 'Petrovitch heeft altijd laten zien te beschikken over een kwalitatief hoogstaand managementteam. Vanaf onze samenwerking de afgelopen jaren bij het produceren van al onze gekke uitvindingen, tot aan de ondersteuning bij het opschalen van onze productie, de distributie en dan nu de verkoop. Ik verheug me erop om het merk onder haar leiding wereldwijd verder te zien opbloeien.'

Thema's
Meer over
Lees ook
Meer suiker in snoeprepen dan 25 jaar geleden

Meer suiker in snoeprepen dan 25 jaar geleden

Snackproducenten staan onder grote druk de hoeveelheid zout en suiker in hun producten te verlagen. Maar verschillende chocoladerepen zijn in de afgelopen vijfentwintig jaar juist zoeter geworden, ontdekten Britse onderzoekers. Onderzoekers van Queen Mary University in Londen vonden informatie over de formulering van (in Groot-Brittannië verkochte)...

1 op de 10 biertjes wordt alcoholvrij, voorspelt Heineken

1 op de 10 biertjes wordt alcoholvrij, voorspelt Heineken

Bierbrouwer Heineken verwacht dat in Europa alcoholvrij bier straks minstens 10% van de markt uitmaakt. Dat zegt Ilaria Lodigiani in een interview tegen RTL Z. Lodigiani is wereldwijd verantwoordelijk bij Heineken voor alcoholarm en -vrij bier. Heineken wilde 150 jaar lang geen alcoholvrij bier onder eigen merknaam verkopen. Twee...

‘Gezonde’ chocolade wint in Nederland van andere zoetigheden

‘Gezonde’ chocolade wint in Nederland van andere zoetigheden

Nederlandse consumenten eten minder snoepgoed, maar wel meer chocolade. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van ABN Amro.Sinds 2005 is het aantal snoepwinkels in Nederland met een kwart afgenomen, van 379 toen naar 277 nu. In dezelfde periode daalde het vloeroppervlak van de snoepwinkels met een derde. Uit Noord-Brabant, Limburg en Gelderland...